Kan man udelade et PCI-kort fra POST ?
Fra : Bo Andersen

Dato : 26-10-07 11:43

Hej.

Ja, man kan naturligvis lade være med at sætte kortet i.

Mit problem er:
Jeg har et SCSI-kort som er temmelig lang tid om POST, og scanning af
enheder.
Jeg bruger kun kortet 2-3 gang pr. måned (Tape-backup)

Derfor ville jeg gerne lade kortet sidde i maskinen, og 'slå det fra'
i BIOS/POST
så svinet startet noget hurtigere op.

MOBO: ASUS A7V
SCSI controller: Adaptec 29160

Hvis nej, findes der så andre MOBO der kan (Skal alligevel snart
opradere)
Eller kan det aldring nogensinde lade sig gøre

-Venligst, Bo Andersen-

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 26-10-07 12:05

Bo Andersen wrote:

> [...]
> opradere)
> Eller kan det aldrig nogensinde lade sig gøre

Jeg ved ikke om man kan slå et PCI-kort fra på den måde, men skal bestemt
ikke afvise det.

Men, med dagens priser, hvad så med at købe en ekstern harddisk, og så blot
tage backup på dén i stedet?
(Eller en separat box og harddisk)

Som jeg ser det, får du en hurtigere løsning, og kan så droppe SCSI-kortet
helt

Afhængig af størrelsen på back-up'en, kunne du måske også blot brænde den på
DVD?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : J

Dato : 26-10-07 13:29

On Fri, 26 Oct 2007 03:42:37 -0700, Bo Andersen
<nyhedsgrupper@gmail.com> wrote:

> [...]
>opradere)
>Eller kan det aldring nogensinde lade sig gøre

Det tror jeg ikke, man kan gøre noget ved i bundkortets bios.

Hvis man kan gøre noget, er det bios for scsi-kortet (der booter
separat og er længe om det), man skal sætte til 'no device'.

Det står på skærmen, når scsi kortet booter, hvad man skal trykke for
at komme ind i dets bios. Prøv at checke alt der.

mvh

John

Fra : Lars Hjortø

Dato : 28-10-07 15:45

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Bo

Jeg kender ikke lige 29160, men det der tit tager meget langt tid på
SCSI-kortet er at erkende der ikke er noget på de "tomme" SCSI-ID'er. Dem
kan man normalt slå fra så de ikke undersøges. Det gøres ved at gå ind i
BIOS og sætte de tomme ID'er til no device. Ved ikke om det var det John
mente i hans svar.
Du har så vidt jeg kan regne ud kun tapen på controleren?

Venlig hilsen Lars Hjortø

Fra : Gamle

Dato : 28-10-07 22:03

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej.

Ja, man kan naturligvis lade være med at sætte kortet i.

Mener du kan deaktivere det via enhedshåndtering.

Mvh.
Torben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-10-07 08:23

Gamle wrote:

> Mener du kan deaktivere det via enhedshåndtering.

Enhedshåndteringen har ikke indvirkning på POST.

Jesper Poulsen

Fra : Gamle

Dato : 30-10-07 23:34

Jesper Poulsen wrote:

> Enhedshåndteringen har ikke indvirkning på POST.

Øv, hvorfor tænker jeg mig ikke om. Ved det jo godt

Mvh.
Torben

Fra : N_B_DK

Dato : 29-10-07 10:29

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote in message

> Mener du kan deaktivere det via enhedshåndtering.

Hvolket ingen betydning har for post, det eneste der hjælper er at disable
scanning under opstart af de ID`s som man ved ikke ahr nogen enheder
tilsluttet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.