Syg scalare
Fra : Morten Nielsen

Dato : 16-10-07 10:31

Hej

En af mine scalare har fået det dårligt. Den begyndt at ligge sig på bunden,
og når man så nærmede sig den svømmede den op, og baskede vildt med sine
finner, for derefter at ligge sig ned på bunden igen.

Jeg valgte derfor at placere den i et stort net i akvariet, således at den
ikke fik sand i gælderne, eller at en af mine sugemaller ville kaste sig
over den.

Jeg regnede med at den ville dø i løbet af en dags tid, da jeg har set den
adærd før, som plejer at resultere i at de dør.

Men nu har den opholdt sig i nettet i 3 dage, og lever stadig. Den opfører
sig stadig på samme måde, hvor den begynder at svømme, og basker vildt med
finnerne, hvorefter den ligger sig helt stille i bunden af nettet igen.

Er der nogen der ved hvad den fejler ? Jeg kan umiddelbart ikke se noget
galt med den udvendigt.

På forhånd tak.

/Morten Nielsen

Fra : Jan Raarup

Dato : 24-10-07 13:30

Morten Nielsen <gzus|fjern_dette|@worldonline.dk> skrev:
> [...]
>
>Jeg regnede med at den ville dø i
>løbet af en dags tid, da jeg har set den
>adærd før, som plejer at resultere i at de dør.

Hej Morten

Det er måske drejesyge, det er nok bedst at aflive den.

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

"lystfiskeri i grønland"

Fra : Anders R

Dato : 26-10-07 15:52

"Jan Raarup (slet 7MMV1)" <janmaren@7MMV1hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er måske drejesyge, det er nok bedst at aflive den.

Drejesyge ???