Hjælp til boligstøtte banket
Fra : Pia & Steen

Dato : 14-10-07 23:08

Hvem vil og kan hjælpe min med at udfylde min mors ansøgning om boligstøtte.
Hun bor til leje hos mig da jeg overtog hendes hus for et år siden.
Lejen skal tilpasses så den svare til hvad hun kan få i støtte da jeg ikke
skal tjene penge på min mor
Jeg er bosidende i Østjylland Horsens.'
Så fint hvis en ville hjælpe og boede her i nærheden

Min mail er jydeland@hotmail.com

På forhånd tak

Fra : peja

Dato : 14-10-07 23:49

"Pia & Steen" <news@profiber.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal tjene penge på min mor
> Jeg er bosidende i Østjylland Horsens.'
> Så fint hvis en ville hjælpe og boede her i nærheden

Det skulle du nok kunne klare for din mor - især ved hjælp af denne side.

http://www.social.dk/ministeriets_omraader/kontante_ydelser/boligstoette/boligsikring.html

Så held og lykke med det - ellers er kommunens folk meget dygtige og
hjælpsomme - fanilier eller gode naboer på vejen kan vel også bruge - det er
jo ikke saa svær en opgave. Desværre bor jeg på Sjælland - men om lidt
kommer måske en venlig sjæl fra dit område.

KH
Pernille

Fra : KN

Dato : 15-10-07 06:29

Hvis du skal lave den tilpasning er den korrekte leje = 0 kr - det giver 0
kr. i støtte og dermed passer pengene.

Hvis du vil blokke kommunen for penge skal du faktisk lave en lejekontrakt
på et så stort beløb som muligt - dog indenfor rammerne af, hvad der er
normalt i pågældende område. Det vil alt andet lige give mest muligt støtte.

Betalingen af husleje kan du og din mor jo sikkert formalisere, så det ser
ud til at matche kontrakten.

Knud

Fra : Henning

Dato : 15-10-07 11:14

On Mon, 15 Oct 2007 07:28:47 +0200, "KN" <kn.h@abc.dk> wrote:

>Hvis du skal lave den tilpasning er den korrekte leje = 0 kr - det giver 0
>kr. i støtte og dermed passer pengene.

Bortset fra at udlejer beskattes af "forventet leje" på huset. Man kan
ikke bo gratis

Fra : Cindy

Dato : 15-10-07 09:28

"Pia & Steen" skrev i en meddelelse

> [...]
> skal tjene penge på min mor
> Jeg er bosidende i Østjylland Horsens.'
> Så fint hvis en ville hjælpe og boede her i nærheden

Nu kan jeg jo ikke se, om du har fået svar privat, men ellers vil jeg lige
minde om, at din mor har ret til at tale med en sagsbehandler i kommunen,
hvor I bor. Evt. ved at du går med hende derhen.

Hilsen Cindy

Fra : urlex

Dato : 16-10-07 14:49

On 15 Okt., 01:08, "Pia & Steen" <n...@profiber.dk> wrote:
> [...]
> skal tjene penge på min mor
> Jeg er bosidende i Østjylland Horsens.'
> Så fint hvis en ville hjælpe og boede her i nærheden

Glem ikke at I kommer til at betale SKAT af den brutto-leje-indtægt
som bliver opgivet af jeres moder til kommunen, ved privatudleje går
der straks en "kontrol"meddelelse over til SKAT, uanset om jeres moder
betaler eller bare sidder "proforma". Det er heldigvis et vågent
"system" vi har i skønne DK.
vh urlex

Fra : JM

Dato : 17-10-07 05:55

´Citat :

[...]

Hvis lejen er max. 24000 om året er den skattefri. Men det giver ikke meget
boligstøtte.