Brug af eksterne packages i java (NetBeans~
Fra : Anders Lund

Dato : 16-10-07 15:23

Jeg har været væk fra java i ret lang tid, men er nu kommet lidt igang
igen. Jeg sidder og laver et program i NetBeans. Jeg har brug for at
plotte noget data, som programmet opsamler. Derfor har jeg fundet
Scientific Graphics Toolkit fra http://www.epic.noaa.gov/java/sgt/, som
set meget godt ud.

Jeg kan bare slet ikke finde ud af, at benytte den package i netbeans.
Jeg antaget, at jeg skal lægge jar filen et eller andet sted i
forbindelse med mine java filer, men hvor?
Og skal jeg skrive andet ind mine import sætninger i min kode?
Er der noget specielt jeg skal gøre, når jeg bruger NetBeans (i forhold
til hvis jeg bare brugte notepad og javac)?

Mvh
Anders Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-07 15:44

On Tue, 16 Oct 2007 16:23:04 +0200
Anders Lund <06amlSLETDETTE@nanostud.aau.dk> wrote:

> [...]
> Er der noget specielt jeg skal gøre, når jeg bruger NetBeans (i
> forhold til hvis jeg bare brugte notepad og javac)?

Netbeans:
1) Højre-klik på projektets folder: libraries.
2) Vælg: Add jar.
3) peg på jar-filen i filvælgeren og klik ok.
4) Byg dit projekt igen - F11

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-10-07 16:42

Michael Rasmussen skrev:
> Netbeans:
> 1) Højre-klik på projektets folder: libraries.
> 2) Vælg: Add jar.
> 3) peg på jar-filen i filvælgeren og klik ok.
> 4) Byg dit projekt igen - F11

Mange tak!

Mvh
Anders Lund