Bundkort + grafikkort
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 14-10-07 15:17

Sidder med et Asrock P4V88 bundkort, af besynderlige årsager kan jeg ikke indlæse drivere til det monterede ATI grafikkort (Windows XP.
Da jeg alligevel ikke kan lide ATI kortet, smider jeg et GeForce grafikkort i bæstet, og så vil den slet ikke starte op.
Begge grafikkort er iøvrigt AGP.
I arrigskab opdaterede jeg BIOS på bundkortet, men det havde heller ingen effekt.
Hvad kan der være galt, og hvordan får jeg liv i svinet med GeForce kortet?

...::jmj::..

PS: blev belært af en eller anden om, at disse var relevante grupper

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 14-10-07 17:12

"ss" <da> skrev i meddelelsen news:47123b84$0$25442$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> ..::jmj::..
>
> PS: blev belært af en eller anden om, at disse var relevante grupper

Nu var det så'n set ikke en kvalitetsvurdering jeg bad om, men om nogen har en farbar løsning til at starte PC'en med GeForce kortet i.

...::jmj::..

Fra : Hans

Dato : 14-10-07 18:27

...::JMJ::.. wrote:

> Nu var det så'n set ikke en kvalitetsvurdering jeg bad om, men om
> nogen har en farbar løsning til at starte PC'en med GeForce kortet i.

Du gør det heller ikke let for nogen at give et kvalificeret bud på dit
problem, da du ikke skriver en dyt om hvilke grafikkort det handler om. Det
kunne jo være et problem med din PSU, som ikke kan trække Geforce kortet,
hvis det handler om et gamerkort.

Hans

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 14-10-07 19:32

Hans tastede følgende:

> [...]
> kunne jo være et problem med din PSU, som ikke kan trække Geforce kortet,

Det er jo heller ikke let, så havde jeg næppe brugt denne metode. Og
hvis nogen havde været ude i samme snavs med et ATI-kort og et GeForce
kort, var oplysningerne fyldestgørende.
Men nuvel: Dette har intet med spil at gøre, det er en administrativ
PC, med minimale krav til grafikkort. PSU trækker 300W, så der ligger
problemet nok næppe (har tilsvarende GeForce kørende med 250 W).
Bundkortet kører fint med et ATI R9250L/SE REV 1.3A, til hvilket jeg
ikke kan indlæse drivere under XP. Den opringelige opsætning gik tabt i
forbindelse med re-installation. Drivere til ATI kortet ligger
tilgængelige på vores LAN, og vi plejer bare at indlæse dem derfra. Det
samme gør sig gældende med GeForce kortene. Vi fik en sending på 24
PC'er der alle kom med det der ATI p.., og det er primært dem vi har
knas med.
Da jeg altså i forvejen synes at ATI er noget bras, vælger jeg et
GeForce kort jeg har liggende alligevel: FX5200. Har også prøvet et
gammelt TNT kort, men alt med samme effekt: intet boot-billede.
Så nu venter jeg blot spændt på din løsning

...::jmj::..

Fra : Hans

Dato : 14-10-07 20:04

...::JMJ::.. wrote:

> [...]
> gammelt TNT kort, men alt med samme effekt: intet boot-billede.
> Så nu venter jeg blot spændt på din løsning

XP skal detektere at der sidder et ATI kort i maskinen, selv uden ATI's
drivere, så hvis enhedshåndteringen siger noget andet, så har du en fejl på
bundkortet hvilket noget kunne tyde på.

Hans

Fra : Hans

Dato : 14-10-07 20:26

Hans wrote:
> [...]
Du kan forresten også lige prøve, om det hjælper at sætte AGP til x4 og
disable "Fast write to AGP" i bundkortets bios, da det desværre er et meget
almindeligt problem på Asrock bundkort.

Hans

Fra : Hans

Dato : 14-10-07 20:25

Hans wrote:
> [...]
Du kan forreste også lige prøve, om det hjælper at sætte AGP til x4 og

Fra : Hans

Dato : 14-10-07 18:26

...::JMJ::.. wrote:

> Nu var det så'n set ikke en kvalitetsvurdering jeg bad om, men om
> nogen har en farbar løsning til at starte PC'en med GeForce kortet i.

Du gør det heller ikke let for noget at give et kvalificeret bud på dit