En Sata + en IDE Harddisk på sammetid?
Fra : S.

Dato : 13-10-07 14:29

Hej Jeg har ind til nu kun haft IDE Harddiske i min pc uden problemer. Men
har nu været ude at købe en ny HD med SATA, Jeg har fået installeret Win
Vista på den. men jeg kan ikke finde ud af at sætte min PC (Bios) op så den
køre styresystemet fra den nye SATA og samtidigt viser min gamle HD.

Indtil nu, har jeg for at kunne se den nye SATA, måtte sætte bundkortet til
at remappe SATA 0 som IDE primary master, men når jeg slår denne funktion
til ændre biosen automatisk også SATA 1 (som ikke bliver brugt) til at blive
remappet til IDE primary slave. og ka derfor ikke se IDE HD'en som jo er få
denne plads.

Er der noget som jeg har overset?
Jeg kan sagtens køre win fra den gamle IDE, og i windows så se den nye SATA,
men målet var jo at køre styresystemet må den nye. (BTW, har jeg kommet til
at give den nye HD drev bogstavet B da jeg formaterede den i win., hvis det
skulle have indflydelse, jeg har ikke andet som bruger B)

Jeg har følgende motherboard: Gigabyte: GA-81G1000MK - Se evt. billed:
http://www.gbt-tech.co.uk/Products/ViewImage.aspx?ProductID=1655

Venligst Stefan :)