øresund
Fra : jørgen ancher bihlet

Dato : 12-10-07 09:22

hej sker der noget på Øresund nu skal ud onsdag
knæk og bræk

Jørgen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-07 09:57

jørgen ancher bihlet wrote:

> hej sker der noget på Øresund nu skal ud onsdag
> knæk og bræk

Vi var ude med Baltic Star i sidste uge, og der blev fanget masser af
sild, nogle få torsk og et par makreller.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 16-10-07 09:12

jørgen ancher bihlet wrote:
> hej sker der noget på Øresund nu skal ud onsdag
> knæk og bræk
>
> Jørgen

Har dørget strækningen Helsingør-Hornbæk på 2-15 meter vand de sidste par
uger. Fanger rigtig mange ørreder, men desværre er de i
makrel/silde-størrelse, så de får lov at pilke videre, mens jeg leder efter
deres mor.

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-07 21:22

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> par uger. Fanger rigtig mange ørreder, men desværre er de i
> makrel/silde-størrelse, så de får lov at pilke videre, mens jeg leder

Men hvad med Øresund, som der spørges til - har du noget info dér?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 17-10-07 09:02

Jens Bruun wrote:
> "3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad med Øresund, som der spørges til - har du noget info dér?

Jeg har af enelleranden årsag altid ment at Sundet fortsatte _cirka_ op til
Hornbæk Plantage, der hvor forbudet mod trawl starter - mener også, at
turbådene kalder det Sundet, når de lægger sig på trapperne! Hvor mener du,
Øresund starter/slutter?

--
¸.·´¯)

Fra : Kenneth

Dato : 17-10-07 09:54

> [...]
> turbådene kalder det Sundet, når de lægger sig på trapperne! Hvor mener

Afgrænses Øresund ikke af en lige linje mellem Gilleleje og Kullen? Det har
jeg altid hørt.

Fra : SEJ

Dato : 20-10-07 13:46

"Kenneth" <so@skkb.dk> skrev i en meddelelse

> "3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Afgrænses Øresund ikke af en lige linje mellem Gilleleje og Kullen? Det
> har jeg altid hørt.

Hej

Jeg har søgt lidt på det og alle skriver øresund afgrænses mod nord af
kullen og gilbjerghoved(gilleleje) mod syd stevns fyr-falsterbo fyr.
Så farvandet lige udfor hornbæk hører således også til øresund ca. halvejs
til kullen så vidt jeg kan se.
mvh

Sej

Fra : jørgen ancher bihlet

Dato : 16-10-07 09:44

"jørgen ancher bihlet" <jabihlet@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej sker der noget på Øresund nu skal ud onsdag
> knæk og bræk
>
> Jørgen
>tak for svar
skriver i hvad der er sket