Introduktion til investeringer?
Fra : Heltfantastiskbambus~

Dato : 28-09-07 18:30

Hej gruppe.

Jeg har knoklet lidt penge sammen på kontoen, og overvejer nu at investere
lidt af dem, så de ikke bare forsvinder til ødselt forbrug. I starten nok
bare mindre beløb, som måske 5000kr.
Jeg har min Nordea online-bank, som tilbyder deres hjælp, men min tiltro til
bankfolk er, at de helst røver pengene fra én med pistol og det hele, men
alternativt narrer dem fra én via gebyrer og ekstraudgifter.
Kan nogen foreslå et sted, hvor jeg kan få noget basal og troværdig viden om
investering. På forhånd tak. Og god weekend.

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-09-07 19:06

Heltfantastiskbambuskat wrote:

> Jeg har knoklet lidt penge sammen på kontoen, og overvejer nu at
> investere lidt af dem, så de ikke bare forsvinder til ødselt
> forbrug. I starten nok bare mindre beløb, som måske 5000kr.

5000 er peanuts, så du skal først og fremmest tænke på at holde
omkostningerne ned.

Der er vel to muligheder

1) Opsparingskonti i banker. Mange giver dog kun høj rente (læs: op til
5% p.a.), hvis du indskyder et vist beløb, og det er som regel mere end
5000. Men prøv http://www.mybanker.dk/ el.lign.

2) Investeringsforening, hvis du gerne vil investerer i aktier. Større
risiko, men højere afkastpotentiale. Med 5000 kr skal du have en
horisont på et par år før end at det giver mening, da køb og salg koster
lidt.

Fra : Heltfantastiskbambus~

Dato : 29-09-07 07:59

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> 5000 er peanuts, så du skal først og fremmest tænke på at holde
> omkostningerne ned.
>
> Der er vel to muligheder
*snip*

Tak begge to for jeres svar. Jeg var ikke opmærksom på dk.penge.investering
, som jo nok var den rette gruppe.

Fra : Kim

Dato : 28-09-07 19:59

On Fri, 28 Sep 2007 19:29:52 +0200, "Heltfantastiskbambuskat"
<jegharda@ikkenogen.mailadresse> wrote:

>Kan nogen foreslå et sted, hvor jeg kan få noget basal og troværdig viden om
>investering.

fut : dk.admin.netikette
--
Kim