Norge i Oktober
Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 19-09-07 18:27

Lige et spørgsmål
Hvilke fiskearter kan best fanges i Sydnorge midt i oktober i saltvand
og hvad madding/kroge bruger man.

MVH Svend Erik

Fra : Anders Eg Larsen

Dato : 20-09-07 10:02

Heldige asen

Har fisket en del gange i september-oktober i farvandene ved Haugesund og en
enkelt gang i efterårsferien ved Lindesnes.
Jeg har spinnefisket med havørredgrej og fanget hornfisk, makrel,blåstak,
småsej og lubber fra klipperne og i småhavnene. Med tungere kastegrej 40-60g
pirke, har jeg fået lidt større sej, lubber og torsk. Fra småjoller har jeg
pirket sej, lubbe, kuller, torsk, lange, brosme, pighaj og knurhane. For de
sidstnævnte 2 arter gælder det om at agne pirken med et stykke makrel (Jens
Plougs gode gamle metode!)

Rigtig god fornøjelse
Er godtnok lidt misundelig

Anders Eg Larsen

Husk en Captain Morgan til at komme i varm blåbærsaft, når du skal have
varmen efter fisketuren