Flig gået af glas på akvarie
Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 16-09-07 12:38

Hejsa

Er det muligt at reparere en flig det er gået af glaset på mit 530L
aquastabil???
Det er helt nede i bunden på den store forrude......

Jeg ved ikke hvornår det er sket men da jeg er igang med at lægge det helt
om opdagdede jeg fligen og har det egentlig ikke så godt mad at fulde i det
igen...

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-09-07 19:44

> [...]
> om opdagdede jeg fligen og har det egentlig ikke så godt mad at fulde i

Jeg har et akv på 300 l, der er også slået en lille flis af, ca ½ mm dyb og
en ½ cm lang. Det holder vand uden problemmer. Men det er jo slet ingen
garanti for at dit gør det. Hvad med at flytte det uden for og prøve? Hvis
du vil bruge det, er det nok en god ide at have en forsikring der dækker...
Mvh
Jacob

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 16-09-07 21:11

> [...]
> garanti for at dit gør det. Hvad med at flytte det uden for og prøve? Hvis
> du vil bruge det, er det nok en god ide at have en forsikring der

Forsikringen dækker så det er ikke så meget det...
Jeg gider bare ikke komme hjem og det er ½kubik meter vand på gulvet....

Du har ikke erfaringer med reparation af glaset og hvad det koster???

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-07 12:23

"Jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Forsikringen dækker så det er ikke så meget det...
> Jeg gider bare ikke komme hjem og det er ½kubik meter vand på gulvet....

Hvor skulle alt det vand komme fra? fylder du med top på?

Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-09-07 12:59

Martin Bak wrote:
> Hvor skulle alt det vand komme fra? fylder du med top på?
> Martin

Overdrivelse fremmer forståelsen

En kvart kubikmeter (250 liter) er også meget vand, når det er ude på
gulvet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 17:39

> Hvor skulle alt det vand komme fra? fylder du med top på?

Ret mig hvis jeg tager fejl ! , men 530 liter er sq' da ½ kubikmeter !?..

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-10-07 08:52

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee7$4718dd9f$55183f7d$31711@news.arrownet.dk...

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Ret mig hvis jeg tager fejl ! , men 530 liter er sq' da ½ kubikmeter !?..

Du har ret; Jeg fik blandet Jabbes og Jacobs tanke sammen.

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-07 12:18

> [...]
> om opdagdede jeg fligen og har det egentlig ikke så godt mad at fulde i

På autoruder kan man uden problemer reparere selv ret store skader. Det man
kan frygte er, at der er opstået spændinger i glasset, så det måske kunne
finde på at revne hele vejen, med udspring i den skade ruden har.

Kunne du måske indrette akvariet sådan, at det kunne tolereres at der var
limet et ekstra stykke glas indvendigt i det hjørne hvor skaden er? bare
10x10 eller 15x15 cm. ville medvirke til, at trykket lige på skadestedet
ville blive fordelt lidt ud på ruden.

Martin