Rapelling/kommandokravl
Fra : Mikkel Skou

Dato : 05-10-07 15:57

Hejsa!

Jeg har været ved at søge på nettet efter kurser i rapelling/kommandokravl
o.lign. (instruktøruddannelse) men kan ikke umiddelbart finde noget - jeg er
ikke interesseret i egentlig træ-/klippeklatring eller bjergbestigning, men
udelukkende i rapelling og kommandokravl (Hedder det det? Klatring på en
line spændt ud mellem fx. 2 træer).

Er der nogen der kan henvise til et sted hvor jeg kan finde mere information
om hvor (OM!) der afholdes sådanne kurser, eller henvise mig til en mere
passende NG?

- Mikkel, Esbjerg

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 17-10-07 12:28

On Fri, 5 Oct 2007 16:56:42 +0200, "Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk>
wrote:
> [...]
>om hvor (OM!) der afholdes sådanne kurser, eller henvise mig til en mere

'
Hej MIkkel
I "klatreverdenen" er abseil ikke en selvstændig aktivitet, det er en
måde at komme ned på...

Så vidt jeg ved udbydes der ikkespecifikke kurser i de 2 emner du
omtaler. det indgår mere som et emne i eksisterende klatrekurser.

Klatresamrådet, www.klatresamrådet.dk er paraply for en stak
organisationer som bruger klatring som en aktivitet.

/Bjarne

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 17-10-07 17:21

Klatresamrådets adresse er: http://klatresamraadet.dk/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav