Asus eller MSI Bundkort ???
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 08-10-07 20:55

Hejsa

Hvad ska jeg vælge imellem ???
Asus eller MSI....

Indtil videre ka jeg bedst li MSI, men de fleste sigder at Asus er bedst,
men hvis Asus er så gode , hvorfor har de så kun 1 tilslutning til 2
harddiske og ikke 2 tilslutninger til 4 harddiske ???? Personligt vil jeg
sigde at MSI er bedere end Asus - Er det så rigtig ????

Mvh.

Lars

Fra : J

Dato : 09-10-07 08:08

On Mon, 8 Oct 2007 21:54:43 +0200, "Lars Skov Jensen"
<lars-s-j@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>harddiske og ikke 2 tilslutninger til 4 harddiske ???? Personligt vil jeg
>sigde at MSI er bedere end Asus - Er det så rigtig ????

Det kommer nok lidt an på, hvad du skal bruge det til. Nu er dette nok
religion, men alligevel:

MSI er fantastisk billigt, og hvis det virker, virker det fremragende.
Der kan være en smutter.

Asus er lidt mindre billigt. Kvaliteten er ikke meget bedre. Men de
laver ofte nogle gode bundkort for overclockere. Med nogle af dem er
det pærelet.

GigaByte trænger sig på, mener jeg. Kvaliteten er i top, og de
overclocker ligeså godt som Asus, når først man har fundet ud af Ctrl
F1.

DFI var der nogle, der sværgede til for 1-2 år siden. Måske er det
aftaget lidt.

mvh

John

Fra : Hans

Dato : 09-10-07 10:54

J wrote:

> [...]
> F1.
>
> DFI var der nogle, der sværgede til for 1-2 år siden. Måske er det

Jeg er helt enig. Der laves ikke meget bedre bundkort end Gigabytes
GA-P35-DS4 eller især GA-P35-DQ6, som i de forskellige tests overgår selv de
højt estimerede nForce 680i boards fra EVGA.

Abit laver også ganske gode bundkort, og specielt deres features mht. til
blæserstyring i bios er helt uden sammenligning med andre boards.

Jeg har været trofast kunde hos Asus i mange år, men de er IMO blevet for
store med et alt for stort sortiment, hvor deres support og nødvendige
biosopdateringer til nye cpu'er halter håbløst bagefter.

Jeg er også helt enig med betragtningerne omkring MSI, hvor der desværre er
blevet for kort mellem smutterne.

At der kun er 1 IDE-Port på nye bundkort viser kun, at denne standard er ved
at blive helt udfaset til fordel for Sata, hvor det ikke er ualmindeligt at
der i dag er både 6 eller 8 Sata-porte på bundkort.

Hans

Fra : J

Dato : 09-10-07 13:48

On Tue, 9 Oct 2007 11:53:39 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Abit laver også ganske gode bundkort, og specielt deres features mht. til
>blæserstyring i bios er helt uden sammenligning med andre boards.

Jaah, Abit har jeg været allermest glad for. Men det var dengang med
s370 og socketA. Måske gør de comeback igen.

Silent Standby plejer de at være mestre i.

Jeg forstå ikke lige hvorfor Lars Skov Jensen kan brænde AMD-cpu'er
af. Er det med vandkøling ?
Det er da aldrig lykkedes mig, - på trods af en del OC igennem tiderne
(med socketA og s370). S939 og AM2 har jeg dog ikke haft held med, -
10% gider jeg ikke. Men uden at brænde noget af.

mvh

John

Fra : Hans

Dato : 09-10-07 14:25

J wrote:

> Jaah, Abit har jeg været allermest glad for. Men det var dengang med
> s370 og socketA. Måske gør de comeback igen.

Jeg har været igennem Asus P5K WS (Underligt board), P5N32-E SLI (Herlig
varmeovn), og er endt med et Abit P35 Pro som kører forrygende. Det yder
bedre end P5N32-E SLI bundkortet på alle punkter, og blæserstyringen er
simpelthen suveræn. Der er 6 blæserudgange, og de kan alle styres i bios
med:

-Reference Temperature CPU Temperature
-Control Temperature High: 66°C/150°F
-Control Temperature Low: 35°C/95°F
-Fan PWM Duty Cycle High: 100 %
-Fan PWM Duty Cycle Low: 60 %

SYS FanEQ Control Enabled
-Reference Temperature CPU Temperature
-Control Temperature High: 40°C/104°F
-Control Temperature Low: 30°C/86°F
-DC Fan Voltage High: 12.0 V
-DC Fan Voltage Low: 8.0 V

AUX1 FanEQ Control Enabled
-Reference Temperature SYS Temperature
-Control Temperature High: 40°C/104°F
-Control Temperature Low: 30°C/86°F
-DC Fan Voltage High: 12.0 V
-DC Fan Voltage Low: 8.0 V

Der er så 3 blæsergrupper mere som ikke er vist.

Alle Reference Temperaturerne kan frit vælges mellem CPU, SYS eller PWM
(Powermodule), samt valg for høj og lav temp., samt høj og lav spænding til
hver blæser. Det er iøvrigt ligegyldigt hvilken blæsertype som anvendes på
cpu-udgangen, da der reguleres på både PWM- og DC-Blæsere.

> Silent Standby plejer de at være mestre i.

Også det, ja.

> [...]
> (med socketA og s370). S939 og AM2 har jeg dog ikke haft held med, -
> 10% gider jeg ikke. Men uden at brænde noget af.

Jeg kan forstå hvis det handlede om Athlon XP, da de futtede af i lange
baner, men man skal være udstyret med mindst 11 tommelfingre for at brænde
en Athlon 64 af, så det forstår jeg godt nok heller ikke.

Hans

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 09-10-07 11:06

Hvad vil i så anbefale mig at købe ???

Asus eller MSI eller Gigabyte ????

Mvh.

Lars

Fra : Hans

Dato : 09-10-07 12:09

Lars Skov Jensen wrote:
> Hvad vil i så anbefale mig at købe ???
>
> Asus eller MSI eller Gigabyte ????

Hvis det handler om en Core 2 Duo eller Quadro platform, så ville jeg vælge
Gigabyte DS4 eller DQ6.

Hans

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 09-10-07 12:40

Hejsa Hans

Da jeg blev utålmodig på svaret herinde , så tog jeg sku selv iniativet , og
valgte så Asus.....
Ja det er til Intel Pentium Core 2 Due , da jeg har mistet mine 3 nye AMD'er
Så jeg ska famene aldrig mere i mit liv ha noget med det lort til AMD , at
gøre mere ,
hvis de kun holder i 6 måneder og så går hen og dør .....

Og især ikke efter at Intel Pentium har overtaget magten ifølge de test jeg
har læst på nettet,
så er AMD ikke en skid værd mere , ikk anden end man ka smide den i
skraldespanden....

Lars das Gnavpot - Not AMD Anymore......Intel Pentium Rules....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-10-07 12:46

Lars Skov Jensen wrote:

> [...]
> Så jeg ska famene aldrig mere i mit liv ha noget med det lort til AMD , at
> gøre mere , hvis de kun holder i 6 måneder og så går hen og dør .....

Du har ikke overvejet at kigge på dine procedurer for håndtering af
CPU'erne først?

> Og især ikke efter at Intel Pentium har overtaget magten ifølge de test jeg

Intel Pentium har ikke haft magt på CPU-fronten siden Pentium II.

> Lars das Gnavpot - Not AMD Anymore......Intel Pentium Rules....

Er du også for meget gnavpot til at læse her:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen E.

Dato : 09-10-07 16:56

> [...]
> Så jeg ska famene aldrig mere i mit liv ha noget med det lort til AMD , at gøre mere ,
> hvis de kun holder i 6 måneder og så går hen og dør .....

Så er der jo stadig garanti på - men du glemmer nok at sige du ikke behandler
dem som producenten foreskriver. At ting ikke kan holde til at blive voldtaget
som du åbenbart gør kan du ikke klantre AMD for. Jeg har aldrig haft problemer
med dem, hverken dem jeg selv har haft eller bekendtes.
Måske skulle du starte med et kursus i almen computerviden og så starte der !

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 17:19

Hans wrote:

> Hvis det handler om en Core 2 Duo eller Quadro platform, så ville jeg vælge
> Gigabyte DS4 eller DQ6.

Hey Hans...

Jeg skal teste nogle X38 boards og give en anbefaling (skal arrange
build af en række workstations by hand til en klient) ved du om Gigabyte
har noget på båndet. Jeg er selv stor tilhænger af Gigabyte og Abit som du.

Mvh.
Claus

Fra : Hans

Dato : 10-10-07 17:47

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> [...]
> build af en række workstations by hand til en klient) ved du om
> Gigabyte har noget på båndet. Jeg er selv stor tilhænger af Gigabyte
Ja, det har de faktisk:

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2672

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2665

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2674

Abit kan også:

http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=IX38+QuadGT&fMTYPE=LGA775&DEFTITLE=Y

To af Gigabytes bundkort er allerede på Edbpriser, men desværre ikke noget
fra Abit.

Hans