Fejl BIB
Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 02-10-07 14:50

Hej
Er ved at sammensætte en PC for en kammerat.

Bundkortet er et Biostar 965P og processoren er en Core 2 Duo 3 GHz / Socket
775 / 1333 MHz / 4 MB L2 / 72 °C / Intel Boxed
Der er også nogle DDRII ram en PCI express x 16 grafikkort og en Sata 300
harddisk.

Jeg havde bare ikke kigget efter FSB, som den amatør jeg er. Er jeg tvunget
til at købe et nyt bundkort eller anden processor.

I så fald har jeg tænkt mig at købe et nyt bundkort. Jeg havde tænkt på
dette Intel Desktop Board DP35DP, ville det passe til et almindeligt midi
tower atx kabinet, eller hvad, og vil det passe med processoren.

Hurtig svar, please.

Hilsen
Amatøren Peter

Fra : J

Dato : 02-10-07 15:10

On Tue, 2 Oct 2007 15:49:58 +0200, "Peter McFly Christiansen"
<mcfly2go@SLETyahoo.dk> wrote:

> [...]
>dette Intel Desktop Board DP35DP, ville det passe til et almindeligt midi
>tower atx kabinet, eller hvad, og vil det passe med processoren.

Nu er bundkort jo noget man køber med hjertet.
Men dette asus til 900 kr. er skræddersyet:

Nå, men så skal man jo lige checke det bundkort:
http://www.biostar.com.tw/app/en-us/t-series/content.php?S_ID=18

hvad er egentlig problemet ? det understøtter da fsb1333 ! også med
bios tilbage til august, - selv om der ser ud til at være noget mere
nyt d. 27. september.

mvh

John

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 02-10-07 19:28

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hvad er egentlig problemet ? det understøtter da fsb1333 ! også med
> bios tilbage til august, - selv om der ser ud til at være noget mere

Hej John
Iflg den medfølgende manual står der at både version 5.x & 6.x
understøtter 533 / 800 / 1066 MHz.
Men jeg kan da godt se at historien er en helt anden på deres hjemmeside.
Er der på nogen måde jeg kan opgradere bio's når bundkortet ikke vil æde
cpu'en?
Når jeg starter op med den cpu i får jeg en konstant hyletone, som først
stopper når jeg slukker for skidtet.
Har prøvet at pille alle komponenter af bundkortet, så der kun var cpu'en
tilbage, men den fejlede stadig.
Har så haft cpu'en sendt retur til hvor jeg købte den, men de har testet
den, og den virker.

Peter

Fra : J

Dato : 03-10-07 07:35

On Tue, 2 Oct 2007 20:27:37 +0200, "Peter McFly Christiansen"
> [...]

>Er der på nogen måde jeg kan opgradere bio's når bundkortet ikke vil æde

Metode: man låner en cpu med en anden fsb end 1333, og opdaterer bios
med den i.

> [...]
>tilbage, men den fejlede stadig.
>Har så haft cpu'en sendt retur til hvor jeg købte den, men de har testet

Tja, du må jo finde en løsning hurtigt. Jeg ville nok foretrække en
anden cpu.

mvh

John

Fra : J

Dato : 03-10-07 14:22

On Wed, 03 Oct 2007 08:34:38 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Tja, du må jo finde en løsning hurtigt. Jeg ville nok foretrække en
>anden cpu.

Du benytter returret på en af delene (bundkort eller cpu) og får noget
andet.

:-/