Min PC tænder af sig selv, ?
Fra : Martin Schou

Dato : 21-09-07 11:21

Hej NG
Nogen der har en ide til hvad der er galt her?
Min PC tænder hvis man bevæger eller klikker med musen eller trykker en tast
tilfældigt på tastaturet.
Det er ret belastende.
Har prøvet at kigge i BIOS men kan ikke finde noget der er slået til som
kunne foresage det.

Bundkort: ASUS P5B PLus VISTA edition
Case: Antec P-180
OS: Vista Business.

Mvh. Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-09-07 13:08

On Fri, 21 Sep 2007 12:20:56 +0200, "Martin Schou" <nospam@nu.dk>
wrote:

> [...]
>tilfældigt på tastaturet.
>Det er ret belastende.

>Har prøvet at kigge i BIOS men kan ikke finde noget der er slået til som

Så har du ikke kigget ordentlig efter

Det er Power Management / Wake-on... indstillingerne i BIOS der skal
pilles ved...

<mlr>

Fra : N_B_DK

Dato : 21-09-07 18:58

"Martin Schou" <nospam@nu.dk> wrote in message
> Hej NG
> Nogen der har en ide til hvad der er galt her?

Din overskrift er lidt misvisende, den starter jo netop ikke af sig selv ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Martin Schou

Dato : 21-09-07 19:14

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Martin Schou" <nospam@nu.dk> wrote in message
>
> Din overskrift er lidt misvisende, den starter jo netop ikke af sig selv
> ;)

hehe nej, men mere af sig selv end jeg vil have den til.

i BIOS under power er alle følgende sat til disabled:
RTC Alarm
External Modem
PCI Devices
PCIe Devices
PS/2 Keyboard
PS/2 Mouse

Derfor undrer det mig at den tænder.

Mvh. Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-09-07 20:55

On Fri, 21 Sep 2007 20:13:36 +0200, "Martin Schou" <nospam@nu.dk>
wrote:

>hehe nej, men mere af sig selv end jeg vil have den til.
>
>i BIOS under power er alle følgende sat til disabled:
> [...]

Det er ikke altid til at gennemskue BIOS indstillingerne - Har den en
'Instant On' indstilling ?

<mlr>

Fra : Hansen

Dato : 24-09-07 21:19

"Martin Schou" <nospam@nu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tast tilfældigt på tastaturet.
> Det er ret belastende.
> Har prøvet at kigge i BIOS men kan ikke finde noget der er slået til som

Vista kan være stillet til at "slukke" knappen er dvale, havde samme
oplevelse til jeg fandt ud af det.

Jimmy

Fra : Martin Schou

Dato : 25-09-07 09:43

"Hansen" <thoruphansen@XXXhotmail.com> wrote in message

> "Martin Schou" <nospam@nu.dk> skrev i en meddelelse

> Vista kan være stillet til at "slukke" knappen er dvale, havde samme
> oplevelse til jeg fandt ud af det.
>
> Jimmy

aha det må jeg lige teste så