SAN til lille virksomhed
Fra : andersm@elstock.dk

Dato : 10-09-07 14:58

Hej NG

Jeg arbejder på en lille virksomhed med 15 servere. Vi overvejer noget
SAN, men det var ikke lige på programmet da jeg blev uddannet. Inden
jeg bliver påduttet noget fuldstændig vildt til ufattelig mange penge,
vil jeg lige høre om nogen kunne komme med et forslag.

Vi skal have have lavet noget VMware, så har vi en Exchange server (50
brugere) / DC / Fil / Print, en filserver, Oracle server, 2 Citrix
servere osv.

Skal man starte med noget ala de starter kit fra HP monstro?:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF05a/23903-24093-24093-12209306-12209306-12209312.html

Mvh Anders Mogensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-09-07 15:43

<andersm@elstock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>jeg bliver påduttet noget fuldstændig vildt til ufattelig mange penge,
>vil jeg lige høre om nogen kunne komme med et forslag.

Der er ihvertfald mange i den størelse der kører med MSA 1000.
Overvej kraftigt en 4timer 24/7 samt redundant controller. Det er ikke med i
starter løsningen så vidt jeg kan se.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 17:06

andersm@elstock.dk wrote:
> [...]
> servere osv.
>
> Skal man starte med noget ala de starter kit fra HP monstro?:

En IBM DS4200 er fin og kan, hvis du ønsker det, leases for småpenge.

Fra : andersm@elstock.dk

Dato : 11-09-07 16:47

Tak for besvarelserne, jeg skal altså ikke investere i det helt vilde!

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 16:58

andersm@elstock.dk wrote:
> Tak for besvarelserne, jeg skal altså ikke investere i det helt vilde!
>
> Mvh Anders

DS4200 er også ca. det mindste SAN du kan få :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-09-07 16:55

>Tak for besvarelserne, jeg skal altså ikke investere i det helt vilde!

Det ville være oplagt at tage via HP finans.
En kunde jeg var ved forleden skulle give 3k for at lease 70k over 3 år.
Det var nærmest fjollet at lade være :)

De skulle så dog give 6.000 for serveren når den var 3år. Men det er vist
også en ok deal i min øjne.

/Dennis

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-09-07 08:14

andersm@elstock.dk wrote:

> [...]
>
> Vi skal have have lavet noget VMware, så har vi en Exchange server (50
> brugere) / DC / Fil / Print, en filserver, Oracle server, 2 Citrix

Hvis det blot er for at få en enkelt ESX dåse på benene er det ikke
nødvendigt med et SAN.

En potent RAID controller og 8-10 lokale diske kan trække en del.

Ole Thomsen

Fra : Djurhuus

Dato : 13-09-07 10:00

Hvis det har nogen interesse ligger jeg inde med følgende ubrugte HP
Netserver Rack Storage - uden diske og skuffer. Den ene udelukkende med SCSI
interface. De to ander både med SCSI interface og Fiber RAID-controller, men
se nærnere herunder.

1 stk. HP Netserver Rack Storage/12 (D5989c), UBRUGT I ORIGINAL EMBALLAGE,
redundant strømforsyning, SCSI interface, men uden skuffer og diske, for
yderligere informationer se link:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentGroup=NT_CT_Specifications&locale=en_US&docIndexId=178991&taskId=101&prodTypeId=329290&prodSeriesId=62500

2 stk. HP Netserver Rack Storage/12FC (D5991a), UBRUGT I ORIGINAL EMBALLAGE,
redundant strømforsyning, SCSI interface. Der medfølger en qLogic SANblade
2200 fiber-controller (brugt) til hver Netserver, men kommer ellers uden
skuffer og diske, for yderligere informationer se link:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentGroup=NT_CT_Specifications&lang=en&cc=us&docIndexId=178991&taskId=101&prodTypeId=3447589&prodSeriesId=62538

http://download.qlogic.com/api/9266/FC2258004-00A.pdf

Ydermere har jeg følgende (brugt/ubrugt).

1 stk. IBM xSeries 225 server, konfigureret enten som dual Xeon 1.6 ghz
eller singel Xeon 2.6 ghz, 2 gb ECC-ram, 2 stk. 73 gb 10K diske i hotplug
skuffer, 1 stk. 146 gb 10K disk i hotplug-skuffe, ServeRAID 6m controller
med 128 mb cache, alt i alt et lækkert stykke hardware.
http://www-304.ibm.com/jct01004c/systems/support/supportsite.wss/supportresources?categoryind=5052123&brandind=5000008&familyind=5111857&typeind=5111860&modelind=5115393&osind=0&taskind=2&news=N&parts=N&pubs=N&selectedButton.x=15&selectedButton.y=6

1 stk. IBM ServeRAID 4Mx controller, 64 mb cache.
http://publib-b.boulder.ibm.com/Redbooks.nsf/RedbookAbstracts/tips0054.html?Open#ServeRAID-4Mx

1 stk. IBM ServeRAID 6M controller, UBRUGT I ORIGINAL EMBALLAGE, 128 mb
cache
http://publib-b.boulder.ibm.com/Redbooks.nsf/RedbookAbstracts/tips0054.html?Open#ServeRAID-6M

Hvis der er noget du kan bruge til dit projekt er du velkommen til at
kontakte mig evt. via www.djurhuus.com

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-07 10:36

Djurhuus wrote:

> Hvis der er noget du kan bruge til dit projekt er du velkommen til at
> kontakte mig evt. via www.djurhuus.com

Send sådan noget via email!

Jesper Poulsen

Fra : Kjeld Nørgaard

Dato : 07-11-07 22:21

andersm@elstock.dk skrev:
> [...]
>fra HP monstro?:
>http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF05a/2
>3903-24093-24093-12209306-12209306-12209312.htm l

Prøv at søge Xen Virtualisering det er et systen
som arbejder sammen med Citrix, den store fordel
herved er at alle programmer ligger på serveren så
slipper du for at drøne rundt for at opdatere
PCer. Citrix løsninger virker jeg bruger dem hver
dag på mit arbejde. Vi har med XEN skipet Wmware
som er meget dyr i licens.
Søg også Virtualisering så er jeg sikker på at du
finder noget der kan løse din opgave.

Kjeld

Fra : claus b.p.

Dato : 08-11-07 23:11

[...]

Prøv at høre om Hitachi har en løsning der passer, fx. en WMS100 og en
McData FC- switch. Skal det sparke røv en AMS200 med FibreChannel diske. Så
er det ikke kun en bunke disk, men et helt SAN koncept der åbner sig, med
mulighed for snapshots, image-kopier og remote kopiering til en alternativ
lokation og meget mere. Men vi starter i det små med 100k. kr.+
Når man samler sine data fra mange servere på et disksystem - skal det bare
virke!

/Claus