SpeedFan 4.33 beta
Fra : Hans

Dato : 09-09-07 16:14

For de som ikke jævnligt kommer forbi SpeedFans hjemmeside, og som har et
bundkort med nForce i680 chipsæt eller Intel IHC9 sydbro, så er der gode
nyheder.

Nu kan alle blæserudgange på Asus Striker/P5N32xx bundkort styres af
SpeedFan.

http://www.almico.com/sfbetaprogram.php

Hans

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-09-07 20:40

Hans skrev:
> For de som ikke jævnligt kommer forbi SpeedFans hjemmeside, og som har et
> bundkort med nForce i680 chipsæt eller Intel IHC9 sydbro, så er der gode
> nyheder.

Det er blevet lidt bedre på mit Gigabyte GA-P35-DQ6, men på de "tomme"
fans viser den stadig sindssyge tal.

> Nu kan alle blæserudgange på Asus Striker/P5N32xx bundkort styres af
> SpeedFan.

Satser på det kommer til mit på et tidspunkt.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://mandril.dk

Fra : Hans

Dato : 10-09-07 17:32

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Det er blevet lidt bedre på mit Gigabyte GA-P35-DQ6, men på de "tomme"
> fans viser den stadig sindssyge tal.

Er det stadigvæk kun CPU_Fan og SYS_Fan2 som kan styres på dit bundkort,
eller er CHA_Fan1 og NB_Fan også blevet regulerbare?

> Satser på det kommer til mit på et tidspunkt.

Der er desværre ikke ret mange af Gigabytes nyere bundkort som er med på
listen over supporterede bundkort, så det er bare at blive ved med at give
inputs i deres supportforum.

Hans

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 10-09-07 20:20

Hans skrev:

> Er det stadigvæk kun CPU_Fan og SYS_Fan2 som kan styres på dit bundkort,
> eller er CHA_Fan1 og NB_Fan også blevet regulerbare?

Jvf min manual er de 2 først nævnte PWM styrede, jeg synes dog ikke jeg
kan få speedfan til at bruge dem. Men de er vist også sat til "auto" i bios.

> Der er desværre ikke ret mange af Gigabytes nyere bundkort som er med på
> listen over supporterede bundkort, så det er bare at blive ved med at give
> inputs i deres supportforum.

Ja man burde... er desværre for doven til at sætte mig ned og bruge tid
på det.

Fra : Hans

Dato : 10-09-07 20:46

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Jvf min manual er de 2 først nævnte PWM styrede, jeg synes dog ikke
> jeg kan få speedfan til at bruge dem. Men de er vist også sat til "auto"
> i bios.
Hvis du disabler blæserfunktionen i bios kan SpeedFan skam regulere begge
udgange. Det har ingen betydning om det er PWM. Det behøver ikke engang at
være en PWM-blæser på SYS_Fan2.

> Ja man burde... er desværre for doven til at sætte mig ned og bruge
> tid på det.

He he, det kender jeg skam godt.

Hans

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-09-07 15:24

Hans skrev:

> Hvis du disabler blæserfunktionen i bios kan SpeedFan skam regulere begge
> udgange. Det har ingen betydning om det er PWM. Det behøver ikke engang at
> være en PWM-blæser på SYS_Fan2.

Fint at vide, men indtil videre hører jeg intet fra Intels stock blæser,
hverken i idle eller med fuld fart.

Fra : Hans

Dato : 11-09-07 17:33

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Fint at vide, men indtil videre hører jeg intet fra Intels stock
> blæser, hverken i idle eller med fuld fart.

Nu ved jeg så ikke hvilken cpu du anvender, men boxkøleren til Core 2 Quad
er bestemt ikke behagelig at lytte til. En værre knurrebasse.

Hans

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-09-07 19:04

Hans skrev:

> Nu ved jeg så ikke hvilken cpu du anvender, men boxkøleren til Core 2 Quad
> er bestemt ikke behagelig at lytte til. En værre knurrebasse.

Jeg er lige 2 kerner under, E6750, som til gengæld clocker som en drøm :)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-09-07 19:39

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er desværre ikke ret mange af Gigabytes nyere bundkort som er med på
> listen over supporterede bundkort, så det er bare at blive ved med at give
> inputs i deres supportforum.

Undskyld mig.. Men jeg kom altså til at grine lidt over et enkelt ord.
"supporterede"
Ikke at der som sådan er noget galt i det, det hedder blot "understøttede"
på dansk,
men det viser virkeligt hvor prægede af engelsk vi danskere er begyndt at
blive.
For min skyld kunne engelsk ligeså godt blive vort national sprog

Mvh
Benjamin

P.S.
Der er virkeligt ingen "onde" hensigter, kunne bare ikke lade være med at
kommentere det da jeg selv ofte "falder i".

Fra : Hans

Dato : 11-09-07 19:51

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> begyndt at blive.
> For min skyld kunne engelsk ligeså godt blive vort national sprog

Helt enig, men det er nok fordi jeg er "understøtter" i det daglige.

Hans