Sundet Lørdag ??
Fra : Kokken

Dato : 08-09-07 20:39

Hej

Hvordan ser det ud med markrallerne ? Ud over det nok blæste en hel del.

Mich

Fra : Kenneth

Dato : 09-09-07 11:50

"Kokken" <michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
newsDEi.80278$6k.12215@fe189.usenetserver.com...
> Hej
>
> Hvordan ser det ud med markrallerne ? Ud over det nok blæste en hel del.
>

> Mich

Var ude i går, lå syd /sydøst for Ven og der var mægtigt godt fiskeri. Jeg
tror at alle mand fangede både torsk, sild og makrel. Bedste mand havde vel
15-20 makreller, men han gik også decideret efter dem.

Fra : Kokken

Dato : 09-09-07 14:49

Jeps, hjemme igen, 25 - 30 markraler og 4 torsk 2,3 - 4,2 kg og tonsvis af
sild, så det var godt.

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 10-09-07 17:12

hmmmm
allle de sild
sælger du dem vil Niels Riis Ebbesen nok spørge om eller er det kun hvis
det er en garnfisker der har fanget dem ????????????????????????????????

Fra : Kokken

Dato : 10-09-07 20:10

PuuuHaaaaaaa

Jeg har skåret dem ud i filet, lige præcis 9,4 kg. Hvis en sild i snit vejer
300g så går der 97 sild til.

Nu skal de bare stå i en måned i sildelage. ))))))))))

Kokken

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-09-07 20:25

Kokken wrote:

> [...]
> 300g så går der 97 sild til.
>
> Nu skal de bare stå i en måned i sildelage. ))))))))))

Hmm... sildefileter der skal stå en måned i sildelage, du er vist ikke
ret meget kok...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-09-07 20:36

Ledøje Udlejning wrote:
> hmmmm
> allle de sild
> sælger du dem vil Niels Riis Ebbesen nok spørge om eller er det kun hvis
> det er en garnfisker der har fanget dem ????????????????????????????????

Du er da et kæmpe stort sludderhoved, jeg har ikke noget imod, at folk
fanger fisk til eget forbrug, og jeg kan godt finde på at ta' på sundet
og fange 25-30 kilo høstsild til saltning.

Når man renser og fileterer saltsild, så svinder de til under 40%, og
hvis man er typen som kan li' en daglig sildemad til frokost, så skal der
være mange kilo'er i tønden, hvis der skal være sild til mere end et par
måneder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen