Bundhug i Bastrup sø
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-09-07 22:32

Bundhug i Bastrup sø

Her i dag ved middagstid ringede min fiskemakker Arne, og spurte om jeg
kunne lokkes med på en fisketur i det gode sensommervejr, og jeg var
meget nem at lokke.

Vi er begge medlem af lystfiskeriforeninger som er tilsluttet
Fiskeringen, så vi aftalte at jeg skulle booke en båd i Bastrup Sø, som
sagt gjort, og tyve minutter senere var jeg på vej til Bastrup Sø, hvor
jeg skulle mødes med Arne.

Vi gjorde alt grejet klart og roede ud på søen, når Arne og jeg fisker på
søer, så dørger vi altid efter gedder, vi er et rigtig godt team, der
arbejder godt sammen, og vi fanger næsten altid fisk, i år har vi til
sammen fanget 17 store gedder.

Efter kun et kvarters fiskeri fik vi et kraftigt bundhug på en af mine
stænger, og det var ikke til at trække løs, så vi måtte rulle de 3 andre
liner ind og ro tilbage til bundhugget, og se om det kunne løsnes når vi
trak fra andre retninger.

Da vi kom hen til det sted hvor der var bundhug, så viste det sig, at det
om end med noget besvær kunne trækkes op.

Til vores store forbavelse viste det sig, at jeg havde fanget et nedgarn.

Der burde slet ikke være nedgarn i Bastrup Sø, der er kun tre både med
fiskeret i søen, de to af bådene tilhører Fiskeringen og den sidste båd
tilhører SU, og ingen dem tillader fiskeri med garn.

Derfor besluttede vi at optage garnet og bringe det til nærmeste
politistation efter fisketuren. Der var iøvrigt 4 kæmpe store aborrer og
en mellemstor brasen i garnet, de blev forsigtigt skåret fri og genudsat
i levedygtig stand.

Arne kørte forbi Frederikssund Politi på hjemvejen for at indlevere
garnet, men da den vagthavende opdagede, at garnet var vådt og fuld af
grøde, så ville de ikke ha' det, de spurgte Arne om han selv kunne sørge
for at bortskaffe det.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bainz

Dato : 08-09-07 07:17

hvad er da det for noget mystik med at de vil ikk ha det, hvad blev efter
spillet på denne sag.....?
Bainz

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-09-07 08:27

Bainz wrote:

> hvad er da det for noget mystik med at de vil ikk ha det, hvad blev efter
> spillet på denne sag.....?

Det er ikke noget problem, at politiet ikke ville ha' garnet som
hittegods, det er røget i Arnes skraldespand.

Og efterspillet bliver nok meget kort, det er jo fuldstændigt umuligt at
finde synderne til den slags tyvfiskeri.

Man kan kun gøre noget ved tyvfiskeri, hvis synderen bliver taget på
fersk gerning. Og det kræver også, at man er et par stykker som er
"store" nok til at kunne tilbageholde tyvfiskeren.

Men det kan jo godt være, at vi i Fiskeringen vil sætte spot på Bastrup
Sø, det kan bl.a. ske ved at nogle medlemmer fra de omkringliggende
foreninger hyppigt tager ud og tjekker søen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bainz

Dato : 08-09-07 16:10

lyder som en god plan.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 15:19

On Sat, 8 Sep 2007 17:09:32 +0200, "Bainz" <bainz@vip.cybercity.dk>
wrote:

>lyder som en god plan.

Den eneste plan der er i denne røverhistorie, er vist at Næbesen
tilsynelandende ikke er tilfreds med at der ikke snakkes garn i
lystfiskergruppen. Så må man jo opfinde lidt mudder at smide med, for
at se om der er nogen der bider på.

Fra : Bainz

Dato : 09-09-07 21:16

Kan det da ikk være lige meget om der er en der fortælle en ting fra den
virkelige verden. Det er da noget der iritere mange lyst fisker da det er
rov fiskeri.
Bainz
Det er min mening men alle har jo lov til at ha deres.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-09-07 08:52

Bainz wrote:

> Kan det da ikk være lige meget om der er en der fortælle en ting fra den
> virkelige verden. Det er da noget der iritere mange lyst fisker da det er
> rov fiskeri.

Garnfiskeri i Bastrup Sø er ikke rovfiskeri, det er gement tyvfiskeri,
helt på linie med krybskytteri og marktyveri.

> Det er min mening men alle har jo lov til at ha deres.

Ja, og lad endelig bette alex ha' sine meninger i fred, for det fører
ingen vejne, at gå ind i en diskution med ham...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen