HW til en mini-W2K3?
Fra : Steen Suder

Dato : 06-09-07 20:29

Jeg har fået til opgave at skulle samle en lille "boks" til at køre Windows
2003 Server på.

Hvilke anbefalinger og/eller forslag kan I diske op med?

Den skal bruges til lette testformål og skal placeres i et privat hjem.
Derfor skal den:

* Ikke fylde meget
* Ikke sige meget (som i næsten lydløs)
* Kun bruge lidt strøm

Mht. performance; den skal ikke bruges til "drift", men kun til test fra tid
til anden. Det er måske noget med max. tre samtidige brugere, der kører en
browser for at teste diverse småting.

Jeg forestiller mig flg.:

* Et passivt kølet MiniITX-board (hvilket?)
* 1GB RAM
* 2 x 2½" SATA-diske i RAID1 (lavt strømforbrug og rimelig sikkerhed og
performance)
* Et væghængt kabinet, f.eks. Travla C158-60W
(http://travla.com/Products/mini-ITXCase.html)

Prisen betyder mindre (arbejdspladsen betaler).

--
Steen Suder

Fra : Esben

Dato : 06-09-07 21:48

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået til opgave at skulle samle en lille "boks" til at køre
> Windows
> 2003 Server på.
>
> Hvilke anbefalinger og/eller forslag kan I diske op med?

En HP dc7700 sff med to diske i.

--
Esben

Fra : Steen Suder

Dato : 07-09-07 05:41

Esben wrote:

> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> En HP dc7700 sff med to diske i.

For langt over målet størrelsesmæssigt og strømmæssigt.

--
Steen Suder

Fra : Esben

Dato : 08-09-07 16:39

> For langt over målet størrelsesmæssigt og strømmæssigt.

Ok - ellers er den nye dc7800 er en del bedre mht. strømforbrug, (men den
fylder ca det samme).

--
Esben

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-07 23:11

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvilke anbefalinger og/eller forslag kan I diske op med?
>

> Den skal bruges til lette testformål og skal placeres i et privat

hvorfor ikke gøre det virtuelt med VMware server ? det er da noget smartere.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Steen Suder

Dato : 07-09-07 05:38

N_B_DK wrote:

> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> hvorfor ikke gøre det virtuelt med VMware server ? det er da noget
> smartere.

Det kræver en VMware på lokationen, så det gør det ikke bedre.
Ideen er at bl.a. er netværksfremkommelighed og firewalls andre steder, der
skal kunne testes fra denne boks.

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 07:09

Steen Suder wrote:

> [...]
> * Et væghængt kabinet, f.eks. Travla C158-60W
> (http://travla.com/Products/mini-ITXCase.html)
>
> Prisen betyder mindre (arbejdspladsen betaler).

Jeg kører en 2K3 på en 1.2GHz Epia og ydelsen er tilstrækkelig til at
køre mail/filserver samt P2P. den er holdt kølig af en støjsvag 80mm
blæser. siger intet, fylder mindre og koster ikke ret meget.

Fra : Steen Suder

Dato : 07-09-07 17:59

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Jeg kører en 2K3 på en 1.2GHz Epia og ydelsen er tilstrækkelig til at
> køre mail/filserver samt P2P. den er holdt kølig af en støjsvag 80mm
> blæser. siger intet, fylder mindre og koster ikke ret meget.

Der har tidligere været en lånt 1GHz Epia, der har kørt W2K3, men grundet
blæserstøj har den kun været tændt på forlangende. Desuden har det aktuelle
boards BIOS (også den seneste) et problem med WoL, hvorfor den ikke
pålideligt har kunne startes remote.

Det ser ud til at den skitserede løsning er vejen, jeg skal gå.
Jeg tror, at jeg indkøber et VIA Epia EX10000EG for at køre blæserløst.

Monteret i nævnte kabinet med nævnte diske er det i praksis lydløst og
kølingen vil fungere OK, hvis jeg blot sørger for at orientere kabinettet
lodret.

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-09-07 07:12

On Thu, 06 Sep 2007 21:29:07 +0200, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Jeg har fået til opgave at skulle samle en lille "boks" til at køre
> Windows 2003 Server på.

Du har ikke et hjørne af en anden maskine, du kan køre VMware på, evt.
remote?

-A

Fra : Steen Suder

Dato : 07-09-07 17:52

Asbjorn Hojmark wrote:

> Du har ikke et hjørne af en anden maskine, du kan køre VMware på, evt.
> remote?

Det er ikke farbar vej lige i dette tilfælde. Det kræver en større maskine
og den maskine, der står på stedet (og den skal stå der) skal nedgraderes
snart. Det er igen et støj/strøm/plads-spørgsmål.

--
Steen Suder

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 19-09-07 22:35

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvilke anbefalinger og/eller forslag kan I diske op med?
>

> Den skal bruges til lette testformål og skal placeres i et privat hjem.

Hvad med en MAC mini ?
Har dog ikke prøvet at lægge 2003 server på den, kun Vista business, og det
kører meget fint her i stuen hos mig, skulle jeg hilse at sige

/Lars

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-09-07 01:16

"Lars Jacobsen" wrote

> Hvad med en MAC mini ?

Kræver det ikke support for EFI?

Det kommer først i serverudgaven i starten af næste år til Windows Server
2008.