Hvilken fugl
Fra : Sune

Dato : 02-09-07 08:31

En fugl fløj ind i vores vindue med et ordentlig brag. Jeg fotograferede
den, mens den sad og sundede sig.

http://www.hodal.dk/fugl

Hvad er det for en fugl ? Den har størrelse som en stor tårnfalk, men har
ikke samme farve.

Den fløj senere videre, og så ud som om den var uskadt.

--
Vh Sune

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-09-07 09:56

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke samme farve.
>
> Den fløj senere videre, og så ud som om den var uskadt.

Det er en eftertænksom Spurvehøg.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 02-09-07 10:51

Hej Sune

> En fugl fløj ind i vores vindue med et ordentlig brag. Jeg
> fotograferede den, mens den sad og sundede sig.

Jeg har et billede af den samme slags fugl i samme
situation her hos mig, den troede også den kunne
spise i foderhuset der hænger uden for vinduet, det
eventyr endte også med et brag mod ruden og en
noget forvirret fugl på plænen nedenunder.

Det er forøvrigt en spurvehøg, normalt er det jo en
gornøjelse at se denne fantastiske flyver jage i haven,
men det kan også gå galt ind imellem da der jo skal
bedømmes mange ting på splitsekunder i sådan
en jagt.

--
Mvh Max

Fra : Sune

Dato : 02-09-07 21:16

Tak for svarene. Jeg har Googlet lidt efter spurvehøg billeder og de ligner
faktisk meget godt.