Kan det lade sig gøre?
Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 04-09-07 10:03

Hej
Skal samle en pc til en ven. Til den skal jeg bruge et bundkort som kan
bruges sammen med følgende:
2 stk. IDE harddiske
2 stk. IDE DVD-drev
Core 2 Duo E6850 3 GHz
med plads til 4 GB ram (DDR ell. DDR II)
Der skal endelig IKKE være grafikkort indbygget i bundkortet
Separat lydkort bliver også tilsluttet (PCI)
Passe i et ATX miditower kabinet

Pc'en skal primært bruges til at lave musik, men der spilles også i ny og
næ.

Håber på mange gode bud.

Peter

Fra : J

Dato : 04-09-07 11:49

On Tue, 4 Sep 2007 11:03:01 +0200, "Peter McFly Christiansen"
<mcfly2go@SLETyahoo.dk> wrote:

>Hej
>Skal samle en pc til en ven. Til den skal jeg bruge et bundkort som kan
>bruges sammen med følgende:
>2 stk. IDE harddiske
>2 stk. IDE DVD-drev
>Core 2 Duo E6850 3 GHz
socket775

> [...]
>Passe i et ATX miditower kabinet
>
>Pc'en skal primært bruges til at lave musik, men der spilles også i ny og

Der findes faktisk IKKE IMO et socket775 bundkort med 2 stk. IDE
porte, som du vil have. Jeg vil derfor råde dig til at udvælge et godt
socket 775 bundkort, f.eks. med P35 chipset og for DDR2 ram, - og så
isætte en harddisk controller (Promise) i en pci-slot.

F.eks. Abit:

Det giver bare et lidt langsomme boot, da der kommer et ekstra
skærmbillede for den controller. Men ellers er det ganske
tilforladeligt.

Man forbinder harddisk LED'en med controller kortet. I bundkort bios
disabler du så meget som muligt af controllerne, og sætter deres
forbindelser til NONE (ikke Auto, da de så bruger tid på at søge).

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 04-09-07 17:00

On Tue, 04 Sep 2007 12:48:30 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]
>socket 775 bundkort, f.eks. med P35 chipset og for DDR2 ram, - og så
>isætte en harddisk controller (Promise) i en pci-slot.

En billigere løsning er at udskifte DVD drevene med nye SATA drev.
De koster et par hundrede kr pr stk og så er der sparet 400 kr.

En bedre løsning er dog at udskifte harddisken med en SATA
disk. Det koster det samme som Promise kortet, men virker meget
bedre.

mvh Mads

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 07-09-07 17:54

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En bedre løsning er dog at udskifte harddisken med en SATA
> disk. Det koster det samme som Promise kortet, men virker meget

Tak for svarene