Malerier
Fra : GS

Dato : 30-08-07 16:03

Hejsa

Jeg har været i udlandet og købt nogle fantastiske flotte malerier, dvs jeg
har fået lærrederne rullet sammen, for at det var nemmere at transportere
dem hjem, og nu vil jeg selvfølgelig gerne have dem op at hænge.

I den forbindelse skal jeg have dem monteret på blindrammer, men selve
maleriet er i højden 99,5 cm og kan jeg monteret det på en blindramme på 100
cm, så spørgsmålet er om maleriet kan give sig/strækkes, og er det noget kan
man gøre selv?

Håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Gitte

Fra : Habina

Dato : 03-09-07 12:29

"GS" <gitte83@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> maleriet er i højden 99,5 cm og kan jeg monteret det på en blindramme på
> 100 cm, så spørgsmålet er om maleriet kan give sig/strækkes, og er det

Hej Gitte!

Hvis det kun drejer sig om den 1/2cm du naevner, saa er svaret ja, saa
meget/lidt kan man godt straeke et laerred. Hvis du taler om at straekke
laerredet nok til at det kan naa rundt om siden af blindrammen? saa er
svaret et helt klart nej, det kan ikke lade sig goere! Saa er der jo ogsaa
det at sige til det, at ved at hive og traekke i laerredet, udsaetter du jo
ogsaa malingen paa laerredet for stress.
Har du taenkt paa, at det maaske var en lettere loesning at faa en
billedindrammer til at lave rammerne mindre for dig? Nu kender jeg ikke til
priser paa et saadant job, men du kan da spoerge dig omkring, endelig kunne
du maaske ved samme lejlighed faa indrammeren til at fastgoere laerrederne
for dig, saa er det gjort korrekt, og du slipper for at bakse med det!

Haaber du kan bruge det til noget, for det er jo ikke megen hjaelp jeg kan
byde dig, men det er jo ikke ligefrem fordi folk falder over hinanden for at
hjaelpe herinde i foraet, saa jeg ville lige gi et lille Pip. En skam er
det, for det er da godt at kunne tale med ligesindede om sagerne (Maleri og
dermed forbundne problemstillinger)

Venlig hilsen
Habina!