Afformating af Excel-regneark i FP
Fra : google@onlinewebdesi~

Dato : 28-08-07 15:07

Når jeg kopierer en tabel i et Excel regneark over i FP 2003, får jeg
ført en masse formatering af tabel, rækker, kolonner og celler med
over. Hvordan kommer jeg på en nem måde af med det, så jeg bare sidder
tilbage med det rå tabelindhold uden formatering.
Karsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-08-07 02:23

google@onlinewebdesign.dk skrev:

> [...]
> af tabel, rækker, kolonner og celler med over.
> Hvordan kommer jeg på en nem måde af med det,
> så jeg bare sidder tilbage med det rå tabelindhold

Du kan gemme dit regneark som en csv-fil, det er
en ren tekstfil, hvor de enkelte kolonner er adskilt at
et semikolon.

Jeg bruger den slags som databasefiler, fordi de
ikke indefolder formatering, er nemme at tilgå med
en tekst-editor, og nemme at rette i for alle.

http://pejrup.dk/ahkunst/?id=billeder

er et eksempel hvad man kan få ud af

http://pejrup.dk/ahkunst/billedliste.csv

--