Hvor sidder ringen?
Fra : bj

Dato : 26-08-07 21:18

Hej

Hvor sidder ringen på fingrene ved forlovelse og ved indgåelse til ægteskab,
hvor flyttes den til?

Fra højre til venstre eller omvendt?

bare lige noget vi ikke kan blive enige om!

bj

Fra : BA

Dato : 26-08-07 21:41

Et fritidsspørgsmål?

http://bryllupsklar.dk/wedding/vielsesringe.htm

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Henning

Dato : 27-08-07 16:05

On Sun, 26 Aug 2007 22:41:26 +0200, "BA" <paogbaKANIN@mail.dk> wrote:

>Et fritidsspørgsmål?
>
>http://bryllupsklar.dk/wedding/vielsesringe.htm

Hvor der bl.a. står "Det er da også højre hånd de fleste i dag vælger
at bære deres vielsesring på, hvorimod forlovelsesringen oftest bæres
på venstre hånd."
Der mangler en væsentlig tilføjelse til ovennævnte - "i Danmark"! Kig
rundt omkring i verden - i alle angelsaksiske lande er det omvendt,
sågar vores egen kronprins har taget denne tradition til sig.

Fra : ks

Dato : 27-08-07 15:39

der er vel egentlig ikke nogen gylden regel - nogen bliver ved med at have
den på den samme finder - andre flytter vielsesringen til venstre finger (så
er den tættest på hjertet bla bla....)
min sidder på højre ringfinger - forlovelsesringen sad på venstre.....
mvh
kenneth