Procedure og Funktioner
Fra : Henning Madsen

Dato : 27-08-07 16:17

Har lavet alle tider program syntes jeg, men vel nødig rette i det om et ½
år.
For overblikkes skyl vel jeg dele det op i Procedure/Funktioner.
Men hvor skal disse anbringes så de kan kaldes fra alle tre Forme.
Skal de plasers på Form1?
Vel helst ikke bruge en data Form, da Procedurer/Funktioner kun skal bruges
i det omtalte program. Og det nok ligger lidt langt væk i mine evner med
Delphi.
En orientering vel være dejligt.
Med venlig hilsen
Henning

Fra : Michael Haase

Dato : 27-08-07 18:15

Henning Madsen skrev dette den 27-08-2007 17:16:
> [...]
> For overblikkes skyl vel jeg dele det op i Procedure/Funktioner.
> Men hvor skal disse anbringes så de kan kaldes fra alle tre Forme.

Du kan sagtens lægge dem på form1, så skal du bare huske at tilføje
"unit1" i uses i unit2 og unit3.

Du kan også lave en "ren" unit, hvor du så kan placere dine
funktioner/procedure, der går igen. Hvis du f.eks. kalder den unit for
"MyFunctions", skal du så tilføje "uses MyFunctions;" i både unit1,
unit2 samt unit3;

--
Michael Haase

Fra : Brian \(www.european~

Dato : 28-08-07 07:42

> [...]
> bruges
> i det omtalte program. Og det nok ligger lidt langt væk i mine evner med
Hejsa,

jeg ville konstruere et Utils bibliotek og bygge en struktur op, som er
uafhængig af hvilken applikation der anvender dem. Jeg formoder at dine
rutiner kan anvendes i sammenhæng med andre projekter? Gør som CodeGear og
konstruer din egen SysUtils, Math, osv. units.

/Brian