linoleumstryk + indramning af lærred
Fra : Lehmann \(a.k.a. Jug~

Dato : 25-08-07 21:33

Hej gruppe.

Dette indlæg er lige så meget et forsøg på at holde gruppen i gang, og så
kan man tydeligvis ikke nøjes med at læse ...

Jeg er lidt glad for sort/"hvid" linoleumstryk og har trykt på kardus,
karton, akvarelpapir og regulært "linoleumstryk-papir" (benævnt sådan i
katalog) - det sidste er sådan lidt løstvalset-rispapir-agtig. Nu kunne jeg
godt tænke mig to ting - ideer til hvordan jeg monterer det sidste papir på
en baggrund og hvilken mht indramning.
Den anden ting jeg godt kunne tænke mig er simpelthen ideer, jeg er vældig
godt tilfreds med de sidste 2-3 tryk - men så er det jo også sjovere at
prøve noget nyt ... jeg skærer med knivene, ridser med sandpapir for at gøre
dele af overfladen mere sugende, hvad skulle jeg forsøge at bearbejde
linoleummet med ....osv?

Den anden ting er indramning af malerier på lærred, stadig på rammen ... det
aner jeg intet om, hvad gør man? Jeg forestiller mig at man muligvis (den
enkle løsning) kan købe nogle "rammeliste" der kunne saves til og monteres
på selve det opspændte lærred.

Håber at få "bid" ...

C. Lehmann