Frontpage Extensions udgår af One.com
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-08-07 14:01

Nye domæner kan ikke uploade via FrontPage (dog via FTP i FrontPage). Gamle
virker stadig

Besked fra One.com supporten:
>Vi er ved at udfase frontpage server extensions,
>da Microsoft ikke længere udgiver og opdaterer
>disse, og de derfor udgør en potentiel sikkerhedsrisiko

Er det rigtigt ?
Gør alle det ?
Bør man så stadig udvikle i FrontPage ? eller skifte til ?

De skrev i en senere mail, at specielle FrontPage funktionaliteter så ikke
kunne bruges mere, uden dog at komme nærmere in på, hvad det var - nogle
ideer ?

Dennis

Fra : enkvinde

Dato : 25-08-07 15:30

"Dennis Pedersen" <DennisP@Bellaluna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne bruges mere, uden dog at komme nærmere in på, hvad det var - nogle

Hej Dennis
Læs tråden ca 10 linjer nede... "Afløser for FP", så vil du blive meget
klogere

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Wilstrup

Dato : 30-08-07 14:21

"Dennis Pedersen" <DennisP@Bellaluna.dk> skrev i meddelelsen
> Nye domæner kan ikke uploade via FrontPage (dog via FTP i
> FrontPage). Gamle virker stadig
>
> Besked fra One.com supporten:
>
> Er det rigtigt ?
alle webservere opererer med en potentiel sikkerhedsrisiko -
det er der intet nyt i. Det, man så forsøger at bilde folk ind
er at FP-ext. skulle være årsagen til sikkerhedsbristerne -
det er så ikke korrekt.
Desuden er det jo ikke lige nu at man stopper opdatereringen
af fp-ext. så vidt jeg ved. Der vil nok gå nogle år, akkurat
som med de øvrige MS-produkter.

Man har først for kort tid siden standset opdateringen af
Windows 98 -så mon det går så hurtigt med FP-extensions som
firmaet skriver? det kan Karlsen måske svare på?

At man altså opgiver FP-ext på grund af sikkerhedsproblemer,
tvivler jeg stærkt på - sandheden er snarere den at det kan
være besværligt at implementere dem, hvorfor man ser en
kærkommen lejlighed til at afskrive dem med en eller anden
pseudoforklaring, som de fleste mennesker kan forholde sig
til -også selvom svaret næppe er helt korrekt.

> [...]
> funktionaliteter så ikke kunne bruges mere, uden dog at
> komme nærmere in på, hvad det var - nogle ideer ?

fx kan man ikke anvende tælleren uden fp-ext. Man må anvende
en anden ekstern af slagsen.