for lange ram
Fra : rasmus

Dato : 20-08-07 21:27

Hejsa,

kiggede forbi www.mm-vision.dk og bestilte en klods: PC-5400 1GB Elixir
DDR2-667 RAM
til 259 kroner. Men ak o ve ... klodsen er for lang (bare lige et par
millimeter) til mine bundkort. Der er ikke angivet specielt mange
specifikatinoer på hjemmesiden (og den bruger frames, så jeg kan ikke linke
direkte til siden - men klik på pc-systemer så kommer den som tilbud lidt
nede).

Hvilket type MB passer sådan en klods til?

(ja et af mine MB er brændt af så nu skal jeg have et nyt og så kan jeg jo
lige så godt købe et, hvor klodsen passer)

ras

Fra : poul.b.hansen

Dato : 06-09-07 17:19

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (ja et af mine MB er brændt af så nu skal jeg have et nyt og så kan jeg jo
> lige så godt købe et, hvor klodsen passer)

som der står ddr2.
du skal nok bruge ddr.

Fra : Hans

Dato : 06-09-07 17:50

rasmus wrote:
> [...]
>
> (ja et af mine MB er brændt af så nu skal jeg have et nyt og så kan
> jeg jo lige så godt købe et, hvor klodsen passer)

Hvilken CPU har du brugt i det gamle bundkort?

Hvis det er en Athlon 64 i Sokkel-939 så er du lidt på den, da den ikke
understøtter DDR2 ram.

Hvis det er en Intel CPU i LGA-775 så er det straks meget bedre.

Hans