intet skærmbillede!
Fra : René Breum

Dato : 19-08-07 17:19

Mit system: MSI K9AGM2-FIH. Athlon 4400+. Corsair XMS2 2x1 GB. 300
Watt PSU. Samsung SP T166 500GB.
Når jeg starter computeren, kommer der ikke noget skærmbillede frem.
Kan ikke komme ind i bios. Hvad kan fejlen være???
Tak for hjælpen alle sammen!

Fra : Henrik Mahler

Dato : 20-08-07 02:52

Hvis den selv-samme computer har virket før så
ville jeg først
checke med en anden skærm, elle checke skærm
andetsteds, hvis
skærmen virker ville jeg prøve om der bootes m
andet skærmkort.

heudover checke alle ledninger og stik samt kort
om de er sat
rigtig i ,.. og forbindelsen er ok ,.. skil ad og
saml igen,..

ellers ku det jo være strømforsyningen der fejler
på en eller
flere spændinger, hvis den virker andet steds så
er der nu kun
motherboard og CPU tilbage

I få tilfælde er der motherbord og ram der ikke
vil sammen

René Breum <breum-holm@JJ08Bprivat.dk> (slet

Fra : René Breum

Dato : 20-08-07 11:08

det er en helt ny comp.
jeg har prøvet 2 skærme,andre ram, anden cpu (x2 be-2350)
andet bundkort kabinettet,så det kan nok kun være bundkortet den
er gal med. men det er også det andet,
det er onbord grafik
havde håbet der var noget jeg ikke vidste om dette bundkort

Fra : claus b. p.

Dato : 27-08-07 09:59

"René Breum (slet I97MR)" <breum-holm@I97MRprivat.dk> wrote in message
> [...]
> jeg har prøvet 2 skærme,andre ram, anden cpu (x2 be-2350)
> andet bundkort kabinettet,så det kan nok kun være bundkortet den
Vil det sige at den aldrig har virket?
Der har været tilfælde hvor nyeste cpu typer ikke var understøttet af BIOS,
så den ikke kunne starte op før man med en ældre cpu havde flashet en nyere
BIOS på MB. Kunne det være sådan noget?
/Claus