login spørgsmål
Fra : Kim2000

Dato : 21-08-07 21:06

Jeg vil lave en (ny) personlig hjemmeside, som jeg bruger Frontpage 2000 til
(fordi det har jeg betalt i dyre domme for og det kender jeg). Jeg vil lave
en personlig del, som alle må se, men jeg ønsker ligeledes en mere eller
mindre hemmelig side, som mine elever og forældre (er lærer) kan gå ind på.
På den side skal der være en side hvor jeg kan lægge min årsplaner og
hvordan jeg forklarer lidt om min undervisning, vi har lavet og den slags
ting. Altså ikke så noget tophemmeligt, men heller ikke noget, der egentlig
rager alle.

Kan jeg på min forside (index.hmtl) få lavet et lille login, mens jeg altså
har en almindelig åben side for alle andre.

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Jørgen

Dato : 22-08-07 14:38

> [...]
>
> Kan jeg på min forside (index.hmtl) få lavet et lille login, mens jeg
> altså har en almindelig åben side for alle andre.

Hvis du ikke har adgang til asp eller php er her en mulighed,

del navnet på side op f.eks minside Username=min Password=side

Jørgen

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>

du bruge <br>Username og et

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos ->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
name="username">
name="password">
</pre>

<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>
</center>