Frames og Google-søgning - script efterlys~
Fra : Henrik Moss

Dato : 20-08-07 09:05

Jeg har en hjemmeside lavet i FP og med frames! Ja - jeg ved der
er meget delte meninger om dette og kan se der advares mod det i
tidligere tråde.

Mit problem er det samme som hos mange andre i lignende
situation:
Mit site er opbygget med en top-frame, en menu-frame til venstre
og så en frame til visning af selve indholdet.
Hvis en googlesøgning finder noget på min "indholdsramme" (den
store i midten) vises den uden mine top- og menuframes.

Jeg har lavet en lunken nødløsning; istedet for at få vist
indholdsdelen uden de øvrige frames viser jeg alle mine 3 frames
men med IKKE med den side der indeholder det der blev søgt på i
Google, men bare min forside. Her er link til min hjemmeside:

www.mossantik.dk

Jeg har læst (også herinde) at der findes et script, der skulle
kunne lave den gode løsning med at vise det søgte indhold MED de
øvrige frames. HVIS det script findes vil jeg meget gerne høre om
det.
På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-08-07 20:46

Henrik Moss <jfhans@gmail.com> skrev :

> [...]
>kunne lave den gode løsning med at vise det søgte indhold MED de
>øvrige frames. HVIS det script findes vil jeg meget gerne høre om

Det kan laves med javacript (og er lettere kompliceret).

http://www.echoecho.com/dk/jsframes.htm

Hsr du spørgsmål til det, så bør du stille dem i
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, det har ikke noget med
Frontpage at gøre.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Henrik Moss

Dato : 27-08-07 10:26

Hej Kerim
Tak for dit svar. Det var lige hvad jeg skulle bruge!