Er der slet ingen hjælp at hente til ? ( p~
Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-08-07 09:54

Hej igen

Er der slet ingen hjælp at hente, jeg er ved at rive håret ud at hovdet og
der er ikke for meget i forvejen.

http://www.hojby-sg-gymnastik.dk/

Jeg har forsøgt at tilpasse tema, jeg har ændret tema og så virker der, bare
jeg vælger andre knapper, ikke med dem som jeg se i FP og under hele
forløbet ser jeg de rigtige knapper i FP, men når jeg uploader det er det
enten tekst links eller forkerte knapper.

Håber på lidt hjælp, da det er temmlig træls at sidde fast med sådanne et
problem.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : enkvinde

Dato : 19-08-07 10:14

> Er der slet ingen hjælp at hente, jeg er ved at rive håret ud at hovdet og
> der er ikke for meget i forvejen.

Hmmm... jeg tror nu ikke det hjælper på siden, at du river håret af dit
hoved

Skal forsøge at bidrage med noget konstruktivt, selv om tema sider ikke lige
har haft min interesse.

Det har de fine knapper til gengæld og nu hvor du har problemer med
knapperne slår det mig, at det havde jeg ofte også. De havde ligesom sit
helt eget liv. Og for at få dem til at lystre måtte jeg ind på hver enkelt
knap og tilrette tekst og udseende igen, for så at uploade dem igen. Fandes
til arbejde og en væsentlig årsag til at de røg ud .

Men altså... prøv at aktiverer hver enkelt knap.... helt ind til
redigeringsmulighederne... ret hvis der skal rettes og prøv så at uploade
knappens ændringer enkeltvis. Og husk også at uploade siden med knappen

Håber det kan redde et par hår

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-08-07 22:11

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> redigeringsmulighederne... ret hvis der skal rettes og prøv så at uploade
> knappens ændringer enkeltvis. Og husk også at uploade siden med knappen

Tror ikke det dur når det er et tema, så er navigations knapperne en enhed
man retter i, de hedder sidens navn.
Jeg giver snart op, øv.

Hilsen og tak
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 17:54

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> wrote in message
> [...]
> enten tekst links eller forkerte knapper.
>
> Håber på lidt hjælp, da det er temmlig træls at sidde fast med sådanne et

De der temaer kan man godt blive lidt gal på. Jeg har engang for længe siden
lavet en hjemmeside bygget op på et tema. Det tog kun et par timer en
eftermiddag. Men da jeg så for nylig blev bedt om at lave nogen ændringer,
var jeg godt på den, da jeg slet ikke kunne huske hvordan man gjorde. Men
det lykkedes alligevel.

Siden var lavet (i FP2003) over skabelonen Personligt websted. Derefter
lagde jeg et tema på og redigerede løs på siderne så det passede ham.
Webstedet har så i mellemtiden været vedligeholdt af andre personer.

Jeg kunne nemlig heller ikke få det med at tilføje en ny side til at funke.
Men så "snød" jeg. Jeg kopierede en af de sider der fungerede, og så var al
navigation (knapper) skrællet af, men den kunne nemt lægges på. Det gamle
indhold på siden blev slettet og erstattet med det nye. Når man har kopieret
en side og åbner kopien får man en meddelelse, der hvor nav. knapperne var:
"Føj denne side til navigationsvisningen for at få vist hyperlinks", men
inden man gør det, skal man i sidens egenskaber give den det navn som skal
stå på nav.knappen og i banneret øverst på siden. Så højreklik på siden,
vælg egenskaber for side, og kald den det den skal hedde. Giv siden det navn
den skal hedde. Gem siden og luk den. Luk alle andre sider også.

Åbn navigationsvisningen i højre panel (nederst i FPs statuslinie står der:
Mapper Fjernwebsted Rapporter Navigation Hyperlinks Opgaver) og træk den nye
side fra træstrukturen i venstre side på plads i hierarkiet i højre side,
åbn den nye side og voila! Knapper og banner er på plads.

mvh
Ulrik

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-08-07 19:52

> [...]
> den nye side fra træstrukturen i venstre side på plads i hierarkiet i
> højre side, åbn den nye side og voila! Knapper og banner er på plads.

Hejsa

Jeg takker for dit meget fyldige svar.
Jeg har nu for 2. gang fået mine normale knapper på plads, ved bare ikke
hvad det er jeg gør rigtigt.
Men jeg ved at det du skriver skal prøves med det samme, for jeg har måtte
slette de 2 sider der fjernet mine knapper. Og den ene kan slet ikke
undværes, så jeg prøver at teste din metode. Håber du har ret og at mine
knapper forbliver der hvor de skal og med det udseende de skal have.

Venlig hilsen og tak for hjælpen.
Jesper c",)