HOWTO: KeyListener
Fra : Brian O

Dato : 15-08-07 23:34

Hejsa

Jeg prøver at lave en KeyListener, der reagerer på ENTER frem for at
jeg skal trykke på en knap, for at få opdateret et tekstfelt. Desværre
virker det ikke.

Her er koden:

panel.setFocusable(true);

KeyListener myKeyListener = new KeyListener() {
public void keyTyped(KeyEvent e) {
   if(e.getKeyCode() == KeyEvent.VK_ENTER){
      LineItem item = (LineItem) combo.getSelectedItem();
      invoice.addItem(item);
      panel.requestFocus();
      }
   }
public void keyPressed(KeyEvent e) {}
public void keyReleased(KeyEvent e) {}
};

Når jeg trykker på enter flytter cursoren i textfeltet sig en linie
ned, men den opdaterer ikke noget. Hvad laver jeg forkert?

På forhånd tak
Brian

Fra : Frederik Hansen

Dato : 16-08-07 06:35

Hej Brian,

Hvis du vil bruge getKeyCode skal du gøre det fra keyPressed eller
keyReleased. Fra keyTyped skal du bruge getKeyTyped. I hvert fald virker
det, hvis jeg skifter til:

if(e.getKeyChar() == '\n') {

(og jeg antager at du tilføjer din keylistener til dit TextArea et eller
andet sted)

Venlig hilsen
Frederik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-08-07 06:55

Brian O <mailFJE@RNoddball.dk> writes:

> Når jeg trykker på enter flytter cursoren i textfeltet sig en linie
> ned, men den opdaterer ikke noget. Hvad laver jeg forkert?

Har du husket at knytte din kode til tekstfeltet?
--
Thorbjørn Ravn Andersen