Duerede i æbletræ
Fra : Steen Hoffmann

Dato : 12-08-07 22:55

Hej NG

Jeg var gået i gang med at beskære et gammelt æbletræ, men standsede
projektet fordi jeg opdagede en rede med to æg. Senere på dagen og dagene
derefter har jeg set en due ligge i reden.
Jeg vil lade den ruge ud i fred. Men hvornår kan jeg cirka regne med at
den og dens unger har forladt reden? Og skal jeg så være hurtig med at
kravle rundt og beskære træet, inden den lægger flere æg?

mvh og tak

Steen
(Steen Hoffman)

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 13-08-07 12:16

Hej
ifølge bøgerne ruger Ringduen 16-17 dage og fodrer ungerne i 4 uger ...
men den kan åbenbat også begynde på kuld nr to inden det første er gået af
reden ...
men hen i september er de vel færdige med at yngle ..

og så er der jo selve beskæringen af æbletræet
det skal vel egentlig gøres om vinteren ...
-og kun vandris skæres i august ...
men det er jo en anden sag ..!!

hilsen og god fornøjelse
Ingrid Sørensen

Fra : Steen Hoffmann

Dato : 13-08-07 23:12

Hej

Mange tak. Jeg beskærer videre i slutningen af september - eller til jul.

mvh
Steen

Fra : Møller

Dato : 14-08-07 09:31

Steen Hoffmann skrev:
> Hej
>
> Mange tak. Jeg beskærer videre i slutningen af september - eller til jul.

Fuldfede skovduer med stegte æbler: smager godt.
Møller