upload problemer
Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-08-07 12:39

Hejsa

jeg bruger frontpage 2003.
Jeg havde en mappe "images/Indien 2007 med en række billeder som jeg brugte
på disse sider

http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/Inden_2007.htm
og
http://www.pernille-kennet.dk/Billedsider/billeder_fra_Indien2007.htm

Af Gud ved hvilken grund er min mappe images/Indien forsvundet. Jeg må have
overskrevet den eller ?? men væk er den i hvert tilfælde.
Nu vil jeg så hente billederne ind igen i mappen images.
Jeg redigerer dem først, og henter dem så ind i mappen.

Når jeg forsøger at uploade får jeg fejlen

"553 can´t open that file: no such file or directory.
553 - renam/name failure. No such file or directory."

Både på lokalt websted og fjern websted er en mappe under navnet
"images/indien 2007"

hvad går der galt?
Jeg har haft mange fejlmeddelelser, men aldrig denne

Hilsen Pernille

--
www.pernille-kennet.dk
Følg os på vores fantastiske rejser rundt om i verden.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-08-07 12:49

Det skal lige tilføjes, at billederne ser fine ud i frontpage-view, altså
når jeg sidder og arbejder med det. Det giver først problemer ved upload

Pernille

Fra : Bent Holst

Dato : 12-08-07 14:28

Hej Pernille!

Jeg tror mappen hedder
http://www.pernille-kennet.dk/images/Indien_nye%202007/

Hilsen

Bent

Fra : Bent Holst

Dato : 12-08-07 14:41
Fra : enkvinde

Dato : 12-08-07 14:09

> [...]
> "images/indien 2007"
>
> hvad går der galt?
> Jeg har haft mange fejlmeddelelser, men aldrig denne

Hej Pernille

Dine billeder refererer til en mappe som kaldes images/Indien_202007. Mon
ikke den bare skal hedde images/Indien ?

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 12-08-07 15:18

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
>
> Dine billeder refererer til en mappe som kaldes images/Indien_202007. Mon
> ikke den bare skal hedde images/Indien ?

Måske er der ikke plads nok

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-08-07 21:22

> [...]
> "images/indien 2007"
>
> hvad går der galt?
> Jeg har haft mange fejlmeddelelser, men aldrig denne

tak for jeres svar. Jeg har desværre ike fundet ud af, hvad der går galt,
men har oprettet en ny billedemappe, og er i gang med at ligge alle
billederne derover. Når jeg linker hertil, så går det.

Jeg undrer mig dog stadig over de to fejlkoder, og kan nogen fortælle, hvad
de betyder, så hører jeg det gerne

hilsen Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 21:05

"Kennet og Pernille" <anonym@post.dk> wrote in message
> [...]
> 553 - renam/name failure. No such file or directory."
>
> Både på lokalt websted og fjern websted er en mappe under navnet

Det er lidt svært at hjælpe dig, da du giver ufuldstændige/modstridende
oplysninger. Du siger at mappen images/indien 2007 mangler, men så siger du,
at mappen findes både på dit lokale websted (din PC) og på fjernwebstedet
(på serveren). Hvad mener du egentlig? Hvis der mangler en mappe på din PC
og på serveren, så er der stor sandsynlighed for at du selv har slettet den
eller omdøbt den. Man overskriver ikke lige sådan en mappe, men man kan
slette eller omdøbe den.

Hvis du lægger billederne ind - igen? - i mappen images, er det så i en ny
undermappe eller en mappe med det samme gamle navn?

Dine links til /images/Indien 2007 virker ikke, og dem skal du først og
fremmest have ryddet op i. Men men men - alle de mellemrum du har i mappe-
og filnavn er af det onde. Generelt må der ikke være mellemrum, æ,ø eller å
i filnavne. Anvend en bindestreg (-) eller en understreg (_) som mellemrum.
Jeg kan se du har lavet en mappe der hedder /images/Indien_nye 2007 og de
billeder der ligger der kan ses på webbet. Men læg lige mærke til
mappenavnet, du begynder godt nok men så er der alligevel mellemrum før
2007. Hvis du kan forbinde til fjernwebstedet med FP, så virker FP server
extensions, som ellers kan drille noget.

Fejlkoden er selvforklarende, den fortæller dig at du vil uploade til en
mappe som ikke findes. Tjek at du ikke har lavet om på roden i dit websted.
Du kan også klikke på Opdatér ikonet i FP på såvel din PC som på serveren og
se om det afslører noget. Og du kan prøve at synkronisere med serveren.

mvh
Ulrik