NetBeans - jar filer i jar filer og except~
Fra : Simon [2610]

Dato : 10-08-07 08:24

Hej,

Jeg skulle gerne have lagt nogle jar filer med i min jar fil, de kommer pt i
/dist/lib folderen. Men det er måske ikke almindelig praksis
at man kopiere dem med ind i sin jar? hvis jeg i givet fald selv vil lægge
dem ved manuelt, skal de så ligge i /lib i jar filen eller bare i roden, og
skal der så rettes i manifestet evt?. Og hvis jeg ikke vedlægger dem, er det
så fint at de ligger i samme folder som min egen jar fil når de skal
benyttes, eller skal de ligge i /lib der også?

Jeg skulle også gerne i det plugin jeg skriver på kaste alle fejl videre som
en bestemt type, men kan man overhovedet kaste en fejl videre hvis f.eks.
brugeren trykker på en knap? Man kan ikke lige umiddelbart skrive "throws
...." på knap action metoden, og hvad skulle også kunne fange denne
exception?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Simon

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-08-07 08:49

"Simon [2610]" <devnull@linux.org> writes:

> Jeg skulle gerne have lagt nogle jar filer med i min jar fil, de kommer pt i
> /dist/lib folderen. Men det er måske ikke almindelig praksis
> at man kopiere dem med ind i sin jar? hvis jeg i givet fald selv vil lægge

Som udgangspunkt kan Java ikke tilgå jar-filer inden i jar-filer når
programmet skal køres.

Enten skal du lægge dem ved siden af (og have den i Class-Path linien
i Manifestet) eller bruge en særlig classloader som OneJar. Jeg har
brugt en eclipseplugin i lang tid der bruger OneJar, det er jeg godt
tilfreds med.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Simon [2610]

Dato : 10-08-07 09:35

> [...]
> i Manifestet) eller bruge en særlig classloader som OneJar. Jeg har
> brugt en eclipseplugin i lang tid der bruger OneJar, det er jeg godt

ok, beholder dem bare eksternt så.
mvh.Simon