Biograf på Sorrentovej i København S?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-08-07 17:14

Hej

Ved nogen af jer noget om den såkaldte Forenings-Biograf som
sandsynligvis omkring 1950-60 - måske tidligere - lå på Sorrentovej 42
på Amager?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 11-08-07 23:11

Fra min bror har jeg fået bekræftet at der lå en sådan på Sorrentovej i en
villa. Det var ikke en egentlig biograf men en eller anden form for
filmudlejning med udstyr ?? og at indehaveren vistnok selv kørte ud med
dette.
Mere er jeg ikke i stand til fortælle dig. Min bror vidste heller ikke mere.
Vi er født og opvokset i kvarteret omkring Italiensvej og dermed
Sorrentovej. Måske du kan finde noget om det i en Kraksvejviser ??

Med venlig hilsen Jytte Frank Dekov - 2770

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-08-07 18:22

Jytte Frank Dekov skrev blandt andet:

> [...]
> i en villa. Det var ikke en egentlig biograf men en eller anden form
> for filmudlejning med udstyr ?? og at indehaveren vistnok selv kørte

Ja, jeg tænkte nok at det hang nogenlunde sådan sammen. Jeg har fået
tilsendt en reklame fra 'dengang', og den lægger ud på websiden
http://www.grandts.dk/Amager/Amagerbiffer.htm lige om snart.

> Måske du kan finde noget om det i en Kraksvejviser ??

Ja, måske.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.nyrnberggaarden.dk