Transducer montering /samling af beslag
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 06-08-07 23:37

På side 13 i manualen til lowrance x-135 (
http://www.lowrance.com/Manuals/Files/x136df_0151-171_112003.pdf )vises den
korrekte montering af beslag til transduceren.

Jeg fatter ikke, hvorfor de to gummiskiver skal monteres til venstre for
beslaget. Virker som om de forhindrer egentlig fastspænding af transduceren,
så debn står og rokker en smule.

Nogen, der kan forklare den anbefalede samling, eller forklare, hvorfor jeg
bare skal ignorere denne fremgangsmåde!?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-08-07 09:28

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for beslaget. Virker som om de forhindrer egentlig fastspænding af
> transduceren, så debn står og rokker en smule.

Som du selv skriver, skal gummiskiverne forhindre en fuldstændig
fastspænding. Spænd endelig ikke for hårdt. Det skal være sådan, at
transduceren kan vippe op, hvis den støder på et eller andet.

> Nogen, der kan forklare den anbefalede samling, eller forklare,
> hvorfor jeg bare skal ignorere denne fremgangsmåde!?

Jeg kan anbefale dig at følge brugsanvisningen nøje, eller gøre som jeg
har gjort, lime transduceren fast indvendig. Så slipper du for ledninger
udvendig og at bore beslag fast på hækken. Sendestyrken er rigelig til
at skyde igennem glasfiberen. Det er beskrevet på side 18.

mvh/Preben

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 07-08-07 09:57

Preben Andersen wrote:
> [...]
> ledninger udvendig og at bore beslag fast på hækken. Sendestyrken er
> rigelig til at skyde igennem glasfiberen. Det er beskrevet på side 18.

Nåeh, kvajeskiver Skuden er boret og er iøvrigt dobbeltskroget, så der
havde nok ikke været sjovere med indvendig montering. Men jeg var eddermame
træt af min sugekop, som jeg brugte fordi jeg også nogen gange brugte
Fiskeringens både. Det bliver i givet fald med lånt transducer fremover.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'