NetBeans - at lave plugin jar filer ?
Fra : Simon [2610]

Dato : 03-08-07 16:04

Hej,
Jeg sidder med et projekt hvor jeg skal lave et plugin til et allerede
skrevet program, så jeg skal have bygget en jar fil, og manifestet i denne
skal indeholde linien "PluginClass: <sti>" som så peger på den rigtige
klasse.
den rigtige klasse ligger i en pakke der er et par led dyb, og de andre
filer i pakken skal selvfølgeligt også pakkes med da de også skal bruges.
Hvordan får jeg NetBeans til at bygge sådan en jar fil? pt når jeg bygger er
den eneste .class fil der kommer med min main.class, og den skal faktiskt
udelades (hvordan klares dette?), den bruger jeg bare til at teste mine
andre klasser igennem (starte en gui op).

Tak for hjælpen,
Mvh. Simon

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-08-07 04:26

Simon [2610] wrote:
> [...]
> udelades (hvordan klares dette?), den bruger jeg bare til at teste mine
> andre klasser igennem (starte en gui op).

Jeg ville bygge den jar med Ant udenfor NetBeans, så har du
fuld kontrol over hvad der kommer med.

Hvis jeg læser http://www.netbeans.org/kb/55/using-netbeans/building.html
korrekt, så skal man faktisk også i NetBeans ind og pille i
den Ant fil som NetBeans bruger til at builde med for at
gøre det du vil.

Arne

Fra : Henrik H

Dato : 04-08-07 21:27

Simon [2610] wrote:
> [...]
> udelades (hvordan klares dette?), den bruger jeg bare til at teste mine
> andre klasser igennem (starte en gui op).

Dette er fra netbeans 6, men så vidt jeg husker kan 5.5 meget det samme.
1. Lav et nyt project af typen "Java Application".

Teoretisk burde "Java Class Library" havde være godt nok, men jeg havde
nogle problemer med at få egne elementer ind i manifest.mf.

2. Skift fra project fanebladet til Files fanebladet. Her kan du åbne
manifest.mf og tilføje "PluginClass: <sti>". deb ligger ved siden af
build.xml

Netbeans vil mixe den fil med sin viden om evt main class

3. pakker og klasser der bliver placeret under "source packages" vil
komme med i jar filen, mens pakker og klasser under "Test packages" ikke
bliver pakket med.

Så den main.class skal ned under test packages

mvh
henrik

Fra : Simon [2610]

Dato : 06-08-07 06:48

Tak begge to, jeg får lige prøvet det af idag.
mvh.Simon

Fra : Simon [2610]

Dato : 10-08-07 08:16

Hej igen!

> [...]
> build.xml
>
> Netbeans vil mixe den fil med sin viden om evt main class
Det virker rigtigt fint, ved du om man godt både må have MainClass samt
PluginClass ståenede?

> [...]
> pakket med.
>
> Så den main.class skal ned under test packages
Jeg ville gerne smide nogle pakker ned i test også, men så kan de desværre
ikke ses fra source ved import,
kan man gøre andet for ikke at inkludere visse pakker i sin jar fil
automatisk? uden at skulle rette direkte i Ant filen?

På forhånd tak !
Mvh. Simon

Fra : Simon [2610]

Dato : 10-08-07 08:34

> [...]
> kan man gøre andet for ikke at inkludere visse pakker i sin jar fil
> automatisk? uden at skulle rette direkte i Ant filen?

Jeg fik løst dette ved at lægge de udvalgte pakker i et andet projekt og
tilføje dette under libraries.

Mvh. Simon