Ophæng af maleri?
Fra : S.Sørensen

Dato : 15-06-07 07:32

Hej gruppe,

Jeg ved der findes andre former for ophæng end galleriskinner, men jeg
mangler nogle gode idéer fra jer andre.
Hvilke ophæng har I mødt eller afprøvet selv?

Hilsen
Sørensen

Fra : Winnie

Dato : 19-06-07 08:12

"S.Sørensen" skrev
> Jeg ved der findes andre former for ophæng end galleriskinner, men jeg
> mangler nogle gode idéer fra jer andre.
> Hvilke ophæng har I mødt eller afprøvet selv?

Hej Sørensen
Hvad med gardinskinner? Det fungerer ok og syntes du ikke det er kønt, kan
du sætte en liste op foran - til gengæld er det meget billigere end
galleriskinnerne.
Personligt er jeg mere til huller i væggen. Jeg syntes godt det kan være
svært at styre skinner og snore, hvis der skal hænge billeder under
hinanden. Og til store tunge billeder, kan ophænget på skinnerne have svært
ved at bære dem.
Til mindre billeder, har jeg lavet trælister med søm i passende mellemrum.
Her kan jeg hænge mange billeder op - på langs eller tværs - men nøjes med
et enkelt eller to huller i væggen. De er nærmest uundværlige hvis du skal
udstille på messer, hvor du ikke må lave huller i væggene. Du kan nemlig
sætte et øsken i enden og så en snor op til en krog på kanten af væggen.

Håber der var noget du kunne bruge!?

- Winnie

www.schildknecht.dk - art by schildknecht
www.visuell.dk - photos by suell

Fra : S.Sørensen

Dato : 20-06-07 12:04

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> udstille på messer, hvor du ikke må lave huller i væggene. Du kan nemlig
> sætte et øsken i enden og så en snor op til en krog på kanten af væggen.

Hej Winnie,

Det var bestemt noget jeg kunne bruge til noget :)

Tak
Sørensen