Drossel - solsort
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 17-07-07 11:07

Vi har tidligere boet i hvidovre, og der så vi mange drosler i haven og vi
nød deres dejlige, kraftige sang. De havde et "værksted" på nogle sten, hvor
de knuste sneglehuse før konsummeringen.

Nu bor vi på fyn, hvor vi har mange ynglende solsorte i haven, men kun
lejlighedsvis drosselbesøg.

Kan det være, at en overvægt af solsorte holder droslerne borte. De skulle
vel have samme livsbetingelser - og måske være indbyrdes konkurrenter ?
Mvh
Aksel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-07-07 11:54

Aksel Pedersen skrev:

> Kan det være, at en overvægt af solsorte holder droslerne
> borte. De skulle vel have samme livsbetingelser - og måske
> være indbyrdes konkurrenter ?

De er jo indbyrdes stærkt beslægtede, idet solsorten selv
er en art i den store drossel-underfamilie (Turdinae).

--
Herluf :·)
- med Ingvald Lieberkind som kilde

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 17-07-07 16:59

On Tue, 17 Jul 2007 12:06:48 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>de knuste sneglehuse før konsummeringen.
>
>Nu bor vi på fyn, hvor vi har mange ynglende solsorte i haven, men kun

Tja - det er det samme billede her hvor jeg bor - på sydøstlige
Bornholm, omringet af sommerhuse/skov.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.