Er det en gøgeunge
Fra : Jens G

Dato : 11-07-07 16:33

Hej.

Var på besøg hos min mor, som har en enlig fuglunge siddende i en
solsorterede på sin overdækkede terresse.

Jeg har taget et par billeder af den:
http://album.gadesite.dk/displayimage.php?pos=-202
http://album.gadesite.dk/displayimage.php?pos=-201

Fuglen er efterhånden større en reden, og også større end de solsorte
der fodrer den.

Den eneste fugl vi kan tænke os at det kan være er en gøg, men er det
det?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 11-07-07 17:22

Jens G wrote:
> [...]
> der fodrer den.
>
> Den eneste fugl vi kan tænke os at det kan være er en gøg, men er det

Det er såmænd en Solsort.

Se evt. her:
http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=13052

Mikkel

Fra : Jens G

Dato : 11-07-07 19:16

On Wed, 11 Jul 2007 18:21:33 +0200, "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@tiscali.dk> wrote:

>Det er såmænd en Solsort.
>
>Se evt. her:
>http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=13052

Ja,- jeg kan godt se den ikke ligner en gøg, derfor spurgte jeg også,
men den er også for stor til at være en solsort, synes vi.

Når man nærmer sig den, stivner den fuldstændig, og den flyver ikke
væk, selv om man har hånd og kamera meget tæt på.

Fra : Jens G

Dato : 11-07-07 19:33

On Wed, 11 Jul 2007 20:16:00 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Når man nærmer sig den, stivner den fuldstændig, og den flyver ikke
>væk, selv om man har hånd og kamera meget tæt på.

Fandt lige nogle andre billeder af solsort, og kan godt se at der vist
ikke er nogen tvivl. Det er simpelthen dens opførsel og størrelse der
har spillet os et puds.

Fra : Anette

Dato : 05-08-07 20:33

Jens G wrote:

> Fandt lige nogle andre billeder af solsort, og kan godt se at der vist
> ikke er nogen tvivl. Det er simpelthen dens opførsel og størrelse der
> har spillet os et puds.

Den kan vel ikke flyve endnu...? Ting tager tid, også i fugleverdenen

/ Anette

Fra : Jens G

Dato : 05-08-07 20:48

On Sun, 5 Aug 2007 21:32:42 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Den kan vel ikke flyve endnu...? Ting tager tid, også i fugleverdenen

Jeg tror den var psykisk syg, hvis fugle ellers kan være det.
For den havde jo hele halen, så den var ovre det stadie hvor de
forlader reden.