Lappedykker artsbestemmelse
Fra : JJ

Dato : 29-06-07 07:49

Hej i gruppen.

Jeg har problemer med at artsbestemme nogle lappedykker fotograferet ved
Odense Å i nærheden af Volls Mose.
Når jeg selv forsøger finder jeg hele tiden modstridende oplysninger.

Den lille - mener jeg bestemt er den lille lappedykker, der findes en del
billeder af den på nettet - han og hun omtales som værende ens af udseende?

Hvis det er rigtigt - hvilken af lappedykker arterne er da den anden? - jeg
synes ikke at kunnde finde den på nettet.

Jeg har lagt et billede på dk. binaer.

Venter spændt på om der er nogle iblandt dette forum, der kan komme med en
løsning.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 29-06-07 08:56

JJ wrote:
> [...]
>
> Jeg har lagt et billede på dk. binaer.
>
> Venter spændt på om der er nogle iblandt dette forum, der kan komme

Begge fuglene er af arten Lille Lappedykker (Tachybaptus ruficollis)
i sommerdragt. Se evt. her:
http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=listpictures&species_id=7

Mikkel