Cal. 22 pistol søges
Fra : BMS

Dato : 10-07-07 05:59

Er dette mon det rette forum til at spørge, hvor jeg kan finde en cal. 22
pistol?
Jeg har svært ved at definere, hvad jeg går efter, da jeg er forholdsvis ny
skytte, så jeg er åben for gode råd.
/BMS

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-07-07 09:42

"BMS" <no@way.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har svært ved at definere, hvad jeg går efter, da jeg er
> forholdsvis ny skytte, så jeg er åben for gode råd.

Hvis du er ny, som du skriver, har du ikke våbentilladelse til pistol,
det kan du først få efter 2 års medlemskab af en skytteklub, men du kan
købe som foreningsvåben. Pistolen skal så opbevares i klubbens boks
indtil du selv kan få tilladelsen. I klubben kan du få gode råd, ellers
prøv en forhandler, f.eks.:

http://www.karlslundesport.dk/
http://www.skyttebutik.dk/
http://www.korsholm.biz/
http://www.askvang.dk/
eller http://skytten.dk/skytten/skyttensmarked.asp

mvh/Preben

Fra : BMS

Dato : 10-07-07 22:04

Tak Preben :)

Jeg er kun FORHOLDSVIS ny, så jeg kan snart få våbentilladelse, men først
skal våbnet findes. Jeg vil se på dine links.

Er der nogle ting, jeg skal være opmærksom på?
Da jeg kun kender skytteforeningens våben, som jeg bruger, har jeg intet
sammenligningsgrundlag og ved ikke, hvad jeg skal se efter.
/BMS

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-07-07 11:12

> [...]
> Da jeg kun kender skytteforeningens våben, som jeg bruger, har jeg
> intet sammenligningsgrundlag og ved ikke, hvad jeg skal se efter.

Jeg har selv en Hämmerli X-esse, og den er jeg glad for, den passer godt
til min hånd:
http://www.huntershouse.dk/kat145-H%C3%A4mmerli/side2834-X-esse-standard.html
men prøv at besøge en forhandler, og mærk hvordan de forskellige er at
holde på.

mvh/Preben