M/sek volapyk for mig
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-06-07 18:38

Jeg prøver at belaste jeres godmodighed endnu engang.
Jeg har ikke fundet ud af hvad mundingshastigheden er, i manualen
er der kun en tabel, som jeg ikke fater meget af
Det er en Hatsan mod. 60, 5,5mm, jeg mener at de sagde 180 m/s,
men er ikke sikker, mente at det stod i specif. men der er kun
denne:
country av. muzzle velocity max.muzzle energy
m/s ft.lb
Sweden 140 7,30
Germany 120 5,38
UK 172 11,10

av. er vel average (gennemsnit) men det bliver jeg ikke klogere
af. Loven kræver jo 150 m/s til jagt, men har den det ?
mvh Ebbe

NB: deres hjemmeside fungerer ikke
direkte svar: udskift invalid med dk

Fra : Blå Smølf

Dato : 01-07-07 07:01

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

På deres hjemmeside er model 60s opgivet til 225m/s

mvh tp

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-07-07 15:24

On Sun, 1 Jul 2007 08:01:23 +0200, "Blå Smølf"
<boldhund@gmail.com> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
>
>På deres hjemmeside er model 60s opgivet til 225m/s
>
>mvh tp

Min er en model 60, ikke 60s, hvis der er forskel, Men hvordan
kommer du ind på hjemmesiden, jeg får blot beskeden -under
construction and update-, på adresssen - www.hatsan.com.tr
mvh Ebbe

Fra : Blå Smølf

Dato : 01-07-07 18:49

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

Prøv at gå ind her : http://hatsan.com.tr/break_barrel_air_rifles.asp

mvh tp

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-07-07 19:13

On Sun, 1 Jul 2007 19:48:51 +0200, "Blå Smølf"
<boldhund@gmail.com> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Prøv at gå ind her : http://hatsan.com.tr/break_barrel_air_rifles.asp
>
>mvh tp

Tak for hjælpen, jeg tror 60 og 60s er ens, bortset fra at 60s
har auto sikkerhedslås, det er jo også samme manual.
mvh Ebbe

Fra : Torben Farum

Dato : 01-07-07 19:01

> Min er en model 60, ikke 60s, hvis der er forskel, Men hvordan
> kommer du ind på hjemmesiden, jeg får blot beskeden -under
> construction and update-, på adresssen - www.hatsan.com.tr
> mvh Ebbe

På guncity.dk siger de 138 m/s

Du kan læse mere på http://www.hatsan.com.tr/company.asp

Og manualen ligger på http://www.hatsan.com.tr/pdf/Mod_60/Mod%2060%20GB.pdf

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-07-07 19:30

On Sun, 1 Jul 2007 20:00:38 +0200, "Torben Farum"
<farum@familie.tdcadsl.dk> wrote:

>På guncity.dk siger de 138 m/s
>
>Du kan læse mere på http://www.hatsan.com.tr/company.asp
>
>Og manualen ligger på http://www.hatsan.com.tr/pdf/Mod_60/Mod%2060%20GB.pdf