Hagl, er det bly
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-06-07 18:18

Jeg købte hagl til mit nye Luftgevær 5,5, de føles bløde som bly,
jeg troede det var forbudt med bly, men hvad er det ellers,
bestemt ikke stål.
mvh Ebbe

Fra : Tau

Dato : 30-06-07 08:09

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg købte hagl til mit nye Luftgevær 5,5, de føles bløde som bly,
> jeg troede det var forbudt med bly, men hvad er det ellers,
> bestemt ikke stål.
> mvh Ebbe

--------------------------------

Godt spørgsmål. Salon 22 patroner er også bly. Jeg tror det kun er inden for
haglgeværer loven gælder, men den skal på sigt nok blive ændret.

vh
Poul

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-06-07 08:55

On Sat, 30 Jun 2007 09:09:01 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
wrote:

> [...]
>
>Godt spørgsmål. Salon 22 patroner er også bly. Jeg tror det kun er inden for
>haglgeværer loven gælder, men den skal på sigt nok blive ændret.

Tak for svar, det må altså være en politisk afgørelse, he he
mvh Ebbe

Fra : Kent Hald

Dato : 30-06-07 18:03

"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Godt spørgsmål. Salon 22 patroner er også bly. Jeg tror det kun er inden
> for haglgeværer loven gælder, men den skal på sigt nok blive ændret.

Riffelkugler indeholder også bly,
som er mere eller mindre indkapslet.
Men det er nok også et spørgsmål om tid,
før det bliver ændret.
Det ser ud til, at de er godt på vej i Sverige.

KH