Automatisk vandskifte
Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 23-07-07 21:02

Hejsa

Er der nogle der har eksperimenteret med automatisk vandskifte i
ferskvand? Jeg kunne godt tænke mig,. at der løbende blev skiftet 5-10
liter vand i døgnet på mit akvarie.

Jeg har desværre ikke direkte adgang til postevand ved akvariet, men
mit hoved har arbejdet med noget med en cirkulationspumpe, et par 25 l
dunke eller sådan noget. Nogle idéer?

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 27-07-07 01:01

Kan du give nogen grund til du ønsker at skifte vand hele tiden ?, for mig
lyder det som resource spild.

Hygsom
Leo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-07-07 09:13

Lars Skov-Dethlefsen wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig,. at der løbende blev skiftet 5-10
> liter vand i døgnet på mit akvarie.

Hvilke fisk o.sv. ?

Det er de færreste, der vil have godt af så meget vandskifte.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ole Vandborg

Dato : 10-08-07 17:03

Lars Skov-Dethlefsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har desværre ikke direkte adgang til postevand ved akvariet, men
> mit hoved har arbejdet med noget med en cirkulationspumpe, et par 25 l

Jeg kender kun en metode:

En pumpe på et tidsur pumper vand ud af akvariet. En vandstandsmåler
sørger for at fylde vand på fra anden beholder/vandhanen når vandstanden
falder. Denne metode kan selvfølgelig også gøres omvendt, så der pumpes
vand i akvariet, og et overløb lader vandet løbe ud. Hvilken metode der
er bedst afhænger af dig selv og de fysiske omgivelser omkring akvariet.

Hilsen Ole