Smykkefremstilling - speciel "komponent"?
Fra : L.Støvring

Dato : 03-07-07 23:42

Hej i gruppen.

Jeg ved ikke om dette er rette forum, til hobby spørgsmål, men nu kaster jeg
mig ud i det:

Jeg fremstiller smykker, og har set et smykke lavet på wire, som jeg gerne
vil kunne eftergøre. Komponenten / delen som jeg mangler er et rør / perle i
"sølv" ca. 35 x 2 mm. Det er hult for at kunne trækkes på tråd, og let buet
for at kunne følge eks. et håndleds runding. Derforuden er røret let rillet,
så det ser snoet ud.

Ved nogen hvad det stykke smykkemateriale hedder, eller hvor det kan fåes?

Mvh. lisbeth

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-07 06:37

L.Støvring skrev:

> [...]
> hult for at kunne trækkes på tråd, og let buet for at kunne
> følge eks. et håndleds runding. Derforuden er røret let rillet,

Er det slet og ret et "cylindrisk rør i sterlingsølv (925)"
du har brug for? Jeg har tilfældigvis et gammelt katalog
fra ANKU silver and stones, hvor der er nævnt sådanne
rør.

Forretningen på Godthåbsvej, Frederiksberg har en
hjemmeside. Der er ferielukket for tiden, men her er
et par links:

http://www.anku.dk/alle_parallelstillede_sider_1-39/07_metaller.htm

http://www.anku.dk/alle_parallelstillede_sider_1-39/00_ankus_hjemmeside_dansksproget.htm

--
Herluf :·)

Fra : L.Støvring

Dato : 04-07-07 07:19

> [...]
> rør.
>
> Forretningen på Godthåbsvej, Frederiksberg har en
> hjemmeside. Der er ferielukket for tiden, men her er

Nej, det er ikke sølv. Jeg tror det er stål. Men det er et cylindrisk rør -
dog krummer det en anelse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Alice M

Dato : 04-07-07 18:11

"L.Støvring" Skrev:
> [...]
> rillet, så det ser snoet ud.
>
> Ved nogen hvad det stykke smykkemateriale hedder, eller hvor det kan fåes?

Har fundet noget som hedder "buerør" hos ravstedhus
http://www.ravstedhus.dk/SEEEMS/8959.asp

Prøv at søg på "buerør" i deres søgefelt :)

Alice M

Fra : L.Støvring

Dato : 06-07-07 00:09

"Alice M" <pingu_82@yahoo_SPAM_.dk> skrev i en meddelelse

> Har fundet noget som hedder "buerør" hos ravstedhus
> http://www.ravstedhus.dk/SEEEMS/8959.asp
>
> Prøv at søg på "buerør" i deres søgefelt :)
>
> Alice M

Jo, det er den type rør, men desværre ikke lige præcis det jeg leder efter.
Men tak fordi du tog dig tid.

Mvh. Lisbeth