Nogen der kan punktsvejse?
Fra : Morten

Dato : 21-06-07 22:54

Hej

Min højt elskede zippo lighter er desværre gået i stykker, ved det at låget
er gået af den "arm" det skal sidde på .. Jeg har ladet mig fortælle at det
er en punktsvejsning der et gået op, og at den sagtens kan svejses på med en
ny svejsning.

Er det nogen i københavnsområdet der evt. har sådan noget udstyr til
rådighed og ville ofre et par minutter på det hvis man lagde vejen forbi? ..
så kunne der nok falde en flaske rødvin eller noget cola af som tak ..

/Morten

Fra : MGJ

Dato : 22-06-07 06:19

> [...]
> at det er en punktsvejsning der et gået op, og at den sagtens kan svejses

Er der ikke evigheds garanti på Zippo ?

MGJ

Fra : Morten

Dato : 22-06-07 10:39

"MGJ" <REMOVEshowfloor@mail.dkREMOVE> skrev i en meddelelse

> Er der ikke evigheds garanti på Zippo ?

Jooe, men jeg har ikke garantibevis eller købsbevis på den desværre

Fra : klaus Veltzé

Dato : 22-06-07 19:15

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> "MGJ" <REMOVEshowfloor@mail.dkREMOVE> skrev i en meddelelse

> Jooe, men jeg har ikke garantibevis eller købsbevis på den desværre

Det gør ikke noget - lighteren sendes til:

Zippo Manufacturing Co
Bradford PA 16701
USA

Så fikser de den gratis for dig. Du skal altså blot betale porto til USA.
Jeg har gjort det et par gange - og det VIRKER!

Howdi
Klaus Veltzé

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-07 13:28

klaus Veltzé tastede:

> [...]
> porto til
> USA. Jeg har gjort det et par gange - og det VIRKER!

Jep den er god nok, min Zippo er afsted til "upshining" engang
hvert ca 10 år.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Morten

Dato : 24-06-07 21:53

"klaus Veltzé" <kv@5750.dk> skrev i en meddelelse

> Så fikser de den gratis for dig. Du skal altså blot betale porto til USA.
> Jeg har gjort det et par gange - og det VIRKER!

Okay - mit problem er så også at jeg ikke ved med sikkerhed om den er ægte,
da den er købt ret billigt på en ferie i Bulgarien. Den har alt det der skal
stå i bunden, og inde på selve lighteren (hylsteret er mærket B og lighteren
A) - men det kan de vel også gøre på efterligningerne ... nogen måde jeg kan
vide det med sikkerhed?

Fra : klaus Veltzé

Dato : 25-06-07 08:42

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og lighteren A) - men det kan de vel også gøre på efterligningerne ...
> nogen måde jeg kan vide det med sikkerhed?

Jeg er ikke ekspert i registrering af ZIPPO-lightere. Men står der i bunden
(hylster) ZIPPO (efterfulgt af R i cirkel), Bradford, PA , Made in U.S.A.
samt evt. bogstav og romertal (den jeg kigger på står D XI) og står der på
selve "indmaden" (= lighterdelen) ZIPPO MFG. CO BRADFORD. PA og evt. samme
bogstav/ romertal, må den være OK.
Dog behøver bogstav og romertal ikke at stå der - og de behøver heller ikke
at være identiske. Jeg har flere ZIPPO-lightere, og mærkningen er forskellig
fra gamle, ældre og nye, nyere.
MEN: Send den da til USA; jeg har kun oplevet fremragende service (f. eks.
satte man ny lighterdel i hylsteret, da jeg kun havde sendt dette...)
Held og lykke...