JSP Bog
Fra : John Eriksen

Dato : 17-07-07 17:54

Hej,

Er der nogen der kan anbefale et par danske bøger om JSP.

Jeg er vant til at programmere i C og har gjort det i nogle år nu, men vil
gerne
lære JSP.

Jeg er ude efter en bog, som giver en god introduktion til JSP.

Og en bog som er lidt mere avanceret samt en reference, som man kan slå op i
efter behov.

Referencen må gerne være på engelsk hvis der ikke findes noget på dansk.

Tak på forhånd.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-07 18:22

On Tue, 17 Jul 2007 18:54:17 +0200
"John Eriksen" <john@virkerikke.dk> wrote:

> Jeg er ude efter en bog, som giver en god introduktion til JSP.

Hall, Marty (2002): more servlets and java server pages
http://www.amazon.co.uk/Servlets-Javaserver-Pages-Microsystems-Press/dp/0130676144

> Og en bog som er lidt mere avanceret samt en reference, som man kan
> slå op i efter behov.

Hall & Brown (2004): core servlets and java server pages
http://www.amazon.co.uk/Core-Servlets-JavaServer-Pages-Enterprise/sim/0130092290/1?ie=UTF8&pf=book

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-07-07 20:07

"John Eriksen" <john@virkerikke.dk> writes:

> Jeg er vant til at programmere i C og har gjort det i nogle år nu,
> men vil gerne lære JSP.

Hvis jeg må foreslå dig noget så gå direkte efter JavaServer Faces
(JSF), og spring alle de andre JSP-teknologier over. Det er hardcore,
men det er det Sun fokuserer nyudvikling på.

Vær også opmærksom på at de fleste Java teknologier kræver en god
forståelse af den underliggende Java-platform. Hvis du ikke har
erfaring med Java, vil jeg foreslå dig at sætte dig ind i Suns Java
Tutorial (spørg google) - det er meget målrettet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 29-07-07 23:32

> Er der nogen der kan anbefale et par danske bøger om JSP.

Tag et kig på http://javabog.dk Der er lavet en bog om JSP, som man vistnok
kan læse det meste af på nettet. Udvalgte kapitler skal man betale for at få
online-adgang til (hvis jeg husker rigtigt), men de indledende kapitler
skulle være lige til at gå til.

/Sjang